Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Saturday, August 31, 2013

Tupperware Kiyter Giveaway #3

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam 17 Syawal,


Sebagai tanda terima kasih di atas sokongan anda, kami sekali lagi berbesar hati menganjurkan Tupperware Kiyter Giveaway #3. Yey!

Jika anda berminat untuk mendapatkan Cake Gift Set (berharga RM63.00) ini secara PERCUMA, tinggalkan perkataan @Tupperware Kiyter di ruangan komen Facebook ini sebagai tanda penyertaan (Anda perlu LIKE page ini terlebih dahulu).

Penyertaan dibuka bermula hari ini (24 Ogos 2013, Sabtu) hingga 31 Ogos 2013, Sabtu, jam 11.45 malam.

Pemenang akan ditentukan melalui cabutan undi. Selamat mencuba! (^_^)y

* * *



Tupperware Kiyter sedang merekrut ahli baru dalam team kami. 
Nikmati diskaun sehingga 25% sebagai ahli  
(atas barangan Tupperware, TupperChef, TupperClean, NatureCare, Nutrimetics, NanoNature) 
dengan yuran keahlian hanya RM70.00
Juga nikmati pelbagai lagi keistimewaan lain 
seperti komisen bulanan, peluang melancong dan kereta.

Call/SMS/Whatsapp: Nora: 0193441384 / Kamarul: 012-6526556
Jom Sertai Kami! ^_^

Thursday, August 29, 2013

Biarpun Mak Ayah Tiada... Kami Tetap Ziarah...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum & salam 22 Syawal,

Sejak dari arwah mak ayah saya ada lagi... Destinasi wajib kami pada hari raya pertama adalah ke Sentul, Semenyih dan Puchong. Kenapa tiga destinasi ni?!

Sentul adalah rumah arwah abang ayah saya... Arwah achik Salim... Adik beradik arwah ayah ramai... 13 orang semuanya... Arwah ayah saya adalah anak bongsu... Tapi kami hanya kenal arwah achik Salim dan arwah alang... Dan family kami sangat rapat dengan family arwah achik Salim... Sejak masing-masing kecil sehinggalah dah berumah tangga sekarang... Alhamdulillah ikatan itu bertambah erat...

Semenyih pula adalah rumah ayah angkat arwah ayah saya... Lama mereka kenal... Sejak arwah ayah berumahtangga... sehinggalah adanya kami adik beradik... Dari kecil lagi arwah ayah wajib membawa kami ke rumah ayah angkatnya ini, lebih-lebih lagi pada hari raya pertama... Telah menjadi kebiasaan, maka kami terus menziarahi atok dan nenek sehingga kini. 

Melihat mereka daripada kuat tubuh badan satu ketika dulu... sehinggalah sekarang... Terasa sayu pula... Sekarang ni, atok dan nenek tak berapa kuat lagi... tak berapa dengar... tak berapa nampak... tapi mereka tetap kenal kami adik beradik... Itu yang membuatkan saya rasa sayu... 

Antara dialog nenek dengan adik bongsu saya, Ashrap (Yap):

Nenek: Nenek dah tua dah... Tak kuat lagi... (katanya dengan loghat Jawa yang pekat... sambil senyum meleret...)

Yap: Eh kuat lagi la ni... Boleh duduk... borak-borak... (gurau adik saya)

Nenek: Sakit-sakit badan ni... dulu bawa getah tak de masalah... Sekarang tak boleh dah... 

Yap: Itu dulu... sekarang ni boleh rehat... Anak-anak pulak kerja... Jaga atok dengan nenek... Ni duduk lama-lama boleh ke?

Nenek: Sakit jugak... tapi jumpa orang boleh la... 

Saya yang duduk di hadapan mereka khusyuk mendengar... Tak boleh nak meyampuk sebab nenek tak berapa dengar, walaupun saya tanya berulang kali... 

Nenek: Korang adik beradik rajin datang tengok atok dengan nenek... Raya memang tak pernah tak datang... mesti datang...

Yap: Mesti la... wajib datang... tengok atok dengan nenek... 

Nenek: Ye la... ingat juga korang adik beradik pada atok... pada nenek... kalau arwah ayah dengan mak korang ada, selalu raya pertama juga datangnya... teringat nenek pada ayah dengan mak tu... (riak muka nenek sedih... saya pun sedih bila nenek cakap macam tu...)

Yap: Kalau tak dapat lama... kejap pun kami mesti datang nek... kalau tak dapat raya pertama... bila-bila pun kami akan sampai... Jenguk atok... nenek... 

Nenek: Bagus didikannya ayah dengan mak... Korang adik beradik ni... selalu datang jenguk atok dengan nenek... Raya mesti datang... tak boleh tidak... (Yap dah bergenang air mata... apa taknya... ayat itu je yang diulang... saya apatah lagi, laju je air mata mengalir...)

Saya ingat lagi macam mana bila kena marah dengan arwah ayah bila saya pernah menolak untuk ikut pergi beraya ke tiga destinasi ni... (maklum la masa tu dah meningkat remaja... rasa macam tak perlu ikut mak ayah beraya...) Tapi sekarang saya faham... Kami ziarah mereka (yang menjadi kesayangaan mak dan ayah ketika hidup mereka), secara tak langsung saya menggembirakan orang yang diziarah juga arwah ayah dan mak di sana... 

Destinasi ketiga kami adalah di Puchong... Rumah Pak Lang (adik arwah mak)... Pak Lang memang rapat dengan kami adik beradik... Malah Pak Lang dan Mak Lang jugalah yang menjadi tempat kami mengadu dan menumpang kasih, sejak ketiadaan mak dan ayah... 

Moga semuanya diberikan kesihatan dan dipanjangkan umur serta dilimpahkan rezeki oleh Allah... Moga kami adik beradik juga tidak lupa untuk terus menziarahi mereka yang menjadi kesayangan arwah mak dan ayah...


Nota kaki: Tiga perkara yang boleh seorang anak lakukan untuk arwah ibu bapa mereka.... iaitu, 1. sentiasa mendoakan kesejahteraan mereka di sana... 2. sedekah atas nama mereka... dan yang ketiga, menziarahi saudara mara, rakan-rakan dan kenalan arwah... Moga Allah menempatkan kedua orang tua saya serta kedua ibu bapa mertua saya juga ibu bapa para blogger (yang telah kembali ke rahmatullah) bersama para solihin... Al-Fatihah... 

* * *


Tupperware Kiyter sedang merekrut ahli baru dalam team kami. 
Nikmati diskaun sehingga 25% sebagai ahli  
(atas barangan Tupperware, TupperChef, TupperClean, NatureCare, Nutrimetics, NanoNature) 
dengan yuran keahlian hanya RM70.00
Juga nikmati pelbagai lagi keistimewaan lain 
seperti komisen bulanan, peluang melancong dan kereta.

Call/SMS/Whatsapp: Nora: 0193441384 / Kamarul: 012-6526556
Jom Sertai Kami! ^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...