Nuffnang Ads

Agoda Ads

Wednesday, December 20, 2017

Blog Saya Dalam Majalah Backpackerz Vol.20

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Alhamdulillah, bila bergelar blogger ni, kita tak tahu bila dan entri mana yang akan menjadi perhatian pembaca. Mungkin ada yang kita tulis, dibaca malah ada juga yang hanya 'krik... krik...'. Itu biasa... yang penting jangan pernah putus asa dan teruskan menulis.

Saya sebenarnya tak sangka pun, entri saya Hotel The Shore, Melaka menarik minat encik wartawan dari majalah Backpackerz, untuk disiarkan dalam satu ruangan INAP majalah tersebut. Bila diberitahu nak masukkan entri saya tu dalam majalah, saya on saja. Lagipun, write up dah adakan... encik wartawan hanya olah mana yang perlu mengikut house style majalah mereka.


Kalau ada yang tak perasan, majalah Backpackerz ni, adalah majalah yang menjurus kepada travel dengan tagline, "The Ultimate Travel Magazine". Majalah ini memuatkan pelbagai tips travel, trip dengan pakej menarik, fokus kepada tempat-tempat menarik di dalam dan luar negara dan macam-macamlah yang berkaitan dengan travel. So, siapa yang suka travel, boleh dapatkan majalah ni di pasaran. Harganya RM12.

Ada yang tanya, apa perasaan saya bila tengok nama sendiri dalam majalah? Sebenarnya dulu pun saya memang wartawan, jadi bila nama ditulis dalam majalah, agak dah biasa. Sebab dulu, masa jadi wartawan majalah, mana-mana artikel yang ditulis memang wajib keluar untuk mengisi ruangan tetap majalah. 

Cumanya kali ini, saya rasa lebih teruja sebab nama blog dimasukkan dalam majalah. Secara tak langsung saya bawa penulisan blog saya ke satu tahap yang lain. Sebab penulisan ini adalah di atas kapasiti sebagai blogger bukan wartawan. Kira pencapaian bonuslah untuk blog saya. Alhamdulillah...

Gambar-gambar ni semua saya ambil dari phone saya saja...
Mujur tak pecah bila dimasukkan dalam majalah.

Apapun, saya nak ucapkan terima kasih kepada encik wartawan, Muizzuddin Maksah, kerana sudi membaca info dari blog saya ni, dan seterusnya dipanjangkan dalam majalah Backpackerz. Moga Allah, permudahkan urusannya dan berikan kesihatan kepadanya. Moga majalah Backpackerz juga terus maju dalam dunia penerbitan majalah. Amin...

Cover majalah Backpackerz Vol. 20

Kepada semua peminat travel, boleh Like page majalah Backpackerz ni. Ada banyak info menarik yang mereka kongsikan dalam page tersebut.  


Teruja bila orang sebut, "saya baca blog awak..."

8 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...