Nuffnang Ads

Agoda Ads

Tuesday, January 17, 2006

Tahan Sebak Cuci Kaki Mak...


Mlm semlm saya tolong mak cuci kakinya yg luka... Saya tak tau nak ckp betapa saya rasa sebak bila menyentuh & mencuci kaki mak... sedih melihat keadaan & penderitaan yg mak tanggung selama nie... Sepanjang saya mencuci... saya menahan air mata dr mengalir... Saya tak nak mak tgk saya menangis...

Kaki kiri mak.......... celah ibu jari kaki, ada satu lubang yang kecik... dalam hati saya berkata... lubang tu akan membesar... di celah2 jari yg lain juga terdpt nanah yang masih belum pecah... hati saya berdetik... jika nanah itu pecah... jari2 kaki mak akan menjadi hitam & gugur satu persatu... (seperti mana terjadi pada salah satu jari kaki kanan mak)... Saya semakin risau setiap kali hati saya berdetik... bg menyingkirkan kata2 hati saya yg negatif... saya berselawat sepanjang proses mencuci tu... Saya berdoa... supaya kaki mak tak apa2... Tapi sebaik selesai mencuci... Saya terus menangis...

Hari ni.. sepatutnya mak ada appointment di HUKM untuk laser mata... tapi mak dah ckp mak tak nak pi... alasannya kaki mak berbau...(sbb mak kena pakai stokin kalau keluar rumah.. menda ni akan menyebabkan kaki mak lagi kuat berbau) Saya tau mak malu & sedih bila org lain terpaksa bau kakinya yg bernanah tu... Tah la... puas saya pujuk supaya pegi laser mata tu.. tapi mak tetap tak nak...

Saya dah tak tau apa yg perlu saya buat... cuma yg saya tau... saya kena selalu bagi semangat pada mak... Semoga mak peroleh kekuatan untuk melawan penyakitnya... :-(

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...