Nuffnang Ads

Agoda Ads

Sunday, September 24, 2006

Ramadhan...

Hari ni merupakan puasa yg pertama bg umat Islam.. Alhamdulillah, saya & anda semua masih berkesempatan menyambut Ramadhan tahun ni.. Org tua2 selalu ckp.. "rebut peluang setiap kali dtgnya Ramadhan.. dan anggaplah Ramadhan thn ni, Ramadhan yg terakhir utk kita.."

Dlm pengertian ayat ni.. cuma kadang2 kita je yg terlupa.. bkn x ambil kisah.. cuma semangat raya tu lebih dr mengingati perkara itu.. Jika perkara itu benar2 berlaku pd kita, pasti kita akan menyesal krn tidak penuhi Ramadhan dgn amal sebaik-baiknya...

Ramadhan ni merupakan Ramadhan yg pertama saya bersama suami... Agak berlainan dr menyambutnya dengan arwah ayah, arwah mak dan adik beradik dulu...

Saya menyambut 1 Ramadhan thn ni di Kuantan.. Takut gak kalau2 x terbangun sahur :P Maklum la... dulu2 arwah mak & kakak2 yg nguruskan makanan tuk sahur.. la ni kena la bgn & sediakan sendiri... Tapi alhamdulillah, inilah pengalaman yg paling menyeronokkan, sejak mendirikan rumahtangga... :D

Hm.. x tau dah nak tulis apa.. La ni dok pikir nak masak apa utk berbuka :p. Rasanya cukup dulu tuk post 1 Ramadhan ni...

Pada semua yg singgah ke "rumah" (blog) saya ni.. Saya mohon maaf jika ada salah silap saya pada anda semua... baik secara sengaja ataupun tak.. (org kata kalau kita tak minta maaf pada mereka yg pernah kita sakiti, maka sia2lah puasa kita... tiada apa yg kita dpt melainkan lapar & dahaga...). Selamat menjalani ibadah puasa kepada semua... & penuhilah Ramadhan ini dgn sebyk dan sebaik2 amalan... Mudah2an puasa kita semua diberkati Allah.. Amin...

p/s: Adik beradik lain hari ni menziarahi pusara arwah ayah, mak dan abg... (Sedih lak bila tak dpt ikut diorg ziarah pusara...) Moga roh mak, ayah, abg serta saudara mara yg lain ditempatkan dlm golongan org2 yg beriman... Amin... InsyaAllah, saya akan ke pusara mereka sebelum tibanya Syawal...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...