Nuffnang Ads

Agoda Ads

Monday, June 12, 2017

Hotel Hilton Kuching, Sarawak Lengkapi Percutian

Bismillahirahmannirrahim

Assalamualaikum dan salam ziarah,

Malaysia sememangnya mempunyai pelbagai tempat unik dan menarik yang menjadi kunjungan para pelancong. Baik di Semenanjung Malaysia, mahupun Sabah dan Sarawak. Pertama kali saya menjejaki bumi Sarawak, adalah pada tahun 2006, iaitu di bandar Kuching. Menariknya ia adalah pengalaman saya berbulan madu! Seronok sangat, kerana tempatnya aman dan terjaga rapi, udara dan persekitaran bandar Kuching juga terasa sangat nyaman dan menyegarkan.

Apa yang menarik di Kuching, Sarawak?

Antara tempat-tempat menarik yang terdapat di sekitar bandar Kuching, Sarawak adalah Pasar Sarikin, Pasar Satok, Kompleks Kubah Ria, Kuching Waterfront, Muzium dan Galeri Tekstil, Rumah Panjang Annah Rais Bidayuh, Sarakraf Pavillion, Muzium Sejarah Cina Sarawak, Muzium Sarawak, Muzium Kuching, Tugu Kuching, Orchid Garden, Kuching Civic Centre, Pantai Damai dan pelbagai tempat lagi yang boleh dikunjungi.




Kalau dah banyak tempat menarik macam ni, maka perlulah ambil masa untuk atur dan rancang perjalanan bagi membolehkan anda berkunjung ke semua tempat. Maklumlah kalau dah sampai, tapi tak berkesempatan untuk berkunjung ke tempat-tempat menarik ni, rugilahkan? Jadi sediakan itinerary perjalanan, agar anda dapat mengunjungi semua tempat menarik di sekitar Kuching.



Rumah panjang Sarawak
 
Perkara kedua jika bercuti ke mana-mana destinasi percutian adalah penginapan. Ye tak? Mestilah nak cari tempat yang selesa dan berdekatan dengan tempat-tempat menarik yang dah disebutkan di atas nikan. So, dekat mana nak menginap jika bercuti di Kuching, Sarawak? 

Hotel Hilton Kuching, Sarawak

Ha, ni saya nak kongsikan bersama pembaca semua, Hilton Kuching merupakan antara hotel yang tertua di Kuching. Ia terletak bersebelahan Kuching Waterfront dan berdekatan kawasan tengah bandaraya. Kelebihan berada di tengah bandaraya menjadikan ia pilihan pelancong.



Hilton Kuching juga merupakan satu-satunya hotel yang mempunyai pemandangan tanpa halangan ke arah Sungai Sarawak. Lokasinya sangat strategik kerana terletak di tebing Sungai Sarawak. Hilton Kuching menawarkan lokasi yang selesa, perkhidmatan yang berkualiti dan mesra pelanggan, pemandangan yang indah, bilik-bilik yang luas dan selesa dengan harga yang berpatutan. 

Lokasi Hilton Kuching sangat menarik kerana berhampiran dengan kawasan-kawasan lama dan baru bandar Kuching. Terdapat juga kemudahan pengangkutan awam yang selesa dan memudahkan anda yang ingin bergerak ke tempat-tempat menarik berdekatan, antaranya Semenggoh Wildlife Park dan Sarawak Cultural Village. So, tak perlu risau jika nak pergi ke tempat-tempat yang ingin dilawati kerana kemudahan pengangkutan mudah di akses dari Hilton Kuching.

Setelah seharian menikmati keindahan bandar Kuching, melayari sungai Sarawak, ataupun membeli-belah mencari cenderahati di sekitarnya, semestinya kita ingin berehat di dalam bilik yang selesa dan tenangkan?

Bilik-bilik yang luas di Hilton Kuching ini, dihiasi dengan gaya kontemporari, rekahias dengan sentuhan warna-warna yang lembut dan memberikan ketenangan kepada penginapnya. Dengan adanya tingkap-tingkap yang besar dan memaparkan pemandangan yang indah bandaraya mahupun sungai. Semestinya anda dapat ketenangan dan beristirehat dengan selesa. Pastinya segala keletihan berjalan di siang hari terasa hilang.


Kemudahan lain yang terdapat di Hilton Kuching adalah seperti kolam renang luaran yang indah dan pusat kecergasan yang dilengkapi dengan kelengkapan alat kecergasan terkini. So, anda bukan hanya boleh berehat malah boleh bersenam. Bak kata orang, berbelanjalah dengan bijak, pilihlah hotel yang memberikan kemudahan kepada anda. 

 
Macam mana pula dengan makanan di Hilton Kuching? Ha, jangan risau. Hotel ini juga memiliki pelbagai restoran yang menawarkan pilihan masakan daripada sajian masakan tempatan kepada masakan barat popular dan bercitarasa tinggi. So kalau bab makan anda memang tak perlu risau. Pelbagai jenis sajian disediakan. Anda cuma perlu pilih dan makan sahaja. Masakan yang terbaik dari hotel ini membuatkan perut anda terisi kenyang dan boleh terus sambung bercuti , bekerja atau berehat. 

Pendek kata, sangat berbaloi menginap di Hilton Kuching. Apa yang perlu anda lakukan hanyalah menyediakan wang yang mencukupi dan bolehlah makan apa saja yang ada di restoran Hilton Kuching ini.

Jadi, tunggu apa lagi? Nak bercuti ke Kuching, Sarawak? Ingat Hilton Kuching tahu! Jom cepat book Hilton Kuching diTraveloka dengan segera!


6 comments:

  1. rindu nk dtg kuching lg, pernah jjk kaki ke sana tak silap tahun 2005 dh lebih 10thn dh... dulu2 pergi zmn bujang, klu ada rezeki nk jgk dtg ngn family kan...

    banyak tempat yg cantik2 skrg nih ada kt kuching

    ReplyDelete
  2. Tak pernah lagi sampai Kuching.
    Mcm seram jer nak stay sini. Sure mahal ni.

    Selalu duduk hotel bajet je NK.

    ReplyDelete
  3. tak pernah sampai sarawak lg.. lawa biliknya

    ReplyDelete
  4. sebut hilton...bergegar dompet rs nyer hahahaha tp hotel ni x dinafikan mmg best

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...