Nuffnang Ads

Agoda Ads

Wednesday, October 03, 2012

Cross Stitch Pula! :D

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Yey, akhirnya barang yang saya beli secara online telahpun sampai semalam... Ha nak tahu apa dia? Jeng... jeng... jeng... ini dia... Cross stitch!! :D Cross stitch ni adalah satu benda yang saya suka buat dulu-dulu... masa bekerja dulu memang tak de peluang nak buat benda-benda yang kita suka... sebab sibuk dengan tanggungjawab pada kerja... 

Dah duduk rumah ni banyak benda yang saya RINDU sangat nak buat... macam baca novel... buat gubahan hantaran, buat cross stitch, menulis (takat ni menulis blog la.. :p sedang dalam usaha untuk buat something yang berkaitan dengan penulisan... tapi nanti dah jadi baru saya reveal ya.. heheh) Saya suka juga benda-benda art... dan saya memang rajin tengok Art Attack, Artzooka dan Finger Tips... Dan suka menghabiskan kertas lukisan yang saya beli untuk anak-anak.. :p
 

Memang rambang mata masa tengok design cross stitch di sini...  Tak tahu mana satu nak pilih... lastnya saya pilih yang ini... 







Saya pilih kitchen collection/series, sebab berangan-angan nak hias dapur dengan hasil cross stitch ni... Bila duduk rumah sendiri nanti la... Rumah sewa ni tak dapat la nak cantik-cantik... nak drill serba salah... rumah orangkan? Saya baru beli dua je.. nanti kalau dah siap yang dua ni... saya beli lagi... hehehe

So ok... agak-agak saya lama tak update tu sebab khusyuk buat ni la yea... hehehe... Excited! Semalam masa kit ni sampai pun saya dah start mengadap... :p

Nota kaki: Kalau kita suka buat sesuatu benda tu kena juga luang masa untuk buat benda tu... jangan tak tahu... bila kita buat benda yang kita suka... sebenarnya kita dalam proses reducekan stress... Psst... Anda suka buat apa?! Cer cite... :D

29 comments:

  1. gambar durian ke tu.. takpun yg gambar mangkuk tu.. atau kedua2nya sekali.. banyak betul andaian saya ni

    lama betul saya tak buat ni.. sekarang twin tu kecik lagi susah... adeh tetiba semangat datang juga ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. syiela... tu bukan durian... gmbr yg first tu croissant... hehehe...

      tak pe.. nanti kembar dah besar sikit boleh buat cross stitch...

      Delete
  2. saya suka baca blog madam. Lepas tu nama saya tersenarai kat "Mereka yg rajin".. itu pun saya suka. haha!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.... tq khazami... rajin2 lagi dtg sini dan komen... :P

      Delete
  3. Cross stitch nie kalau orang yang minat seni dan rajin boleh la mengadap. yang macam fie nie, nak jahit butang baju pun terkial kial, mimpi jelah kan. hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fie... alahai... tak pe... practice make perfect... :D

      Delete
  4. Saya pun suka bercrostitch...tp skrg x sempat nk buat...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe.. kena curi masa gak agar dpt buat benda yang kita suka... :D

      Delete
  5. pnah blaja kat sekolah dulu skg da lupa =='

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah la.. start belajar benda ni dr sekolah... *eh tetiba rindu sekolah pulak*

      Delete
  6. Replies
    1. Kan? saya mmg suka la seni2 ni.. rasa seronok je buat...

      Delete
  7. Saya pun minat buat cross-stitch nie...
    Tapi, takda masa nak buat ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi... kena curi masa juga; utk buat Benda yg kita suka... ;)

      Delete
  8. salam
    Salam kenal sis nora
    Tirana aduka singgah

    ReplyDelete
  9. kene bersabar dan tekun + teliti nak buat ni kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah betul... tadi smbg buat lagi... tetiba baru perasan salah kira/jahit... kena bukak balik... huhuhu tragis...

      Delete
  10. terima kasih sudi balas komen saya sis

    Maaf sis .button folow ada kt side bar kanan bwah.

    ReplyDelete
  11. pernah buat ms lpas spm...tp xdan bis siap ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh ye ke? buat cross stitch ni kena byk sabar... n tekun.. heheh

      Delete
  12. Kak Nurul cuma siap satu je cross stitch nie,ada beli sarung bantal yg ada cross stitch karton tu spi skrg x siap lg,dah 5 thn tu.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. la.. ye ke kak..? sayangnya... tak pe, boleh amik, tiup2 habuk sikit, then kita sama2 menjahit yea... hehehe chaiyok!

      Delete
  13. rajinnye kak...sy dr dulu nk blaja bnda nih tp takde mse la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau minat boleh cuba jahit yang kecil2 dulu :D

      Delete
  14. ade spe2 yg berminat lagi ke cross stitch ni?? sy ade sediakan untuk sape2 yg nk tempah cross stitch..blh bg ape saje gmbar...gmbar sendiri pun blh...harga mengikut size dan warna.. @ kalau nk jahit sendiri pun blh...xperlu risau pasl manual cross stitch tu...sy juga ade sediakan untuk sape2 yg nk tukar gmbar kepada cross stitch...then, sy tolong convertkan sekali dengan cording dan juga colour kod nye...

    yg berminat, boleh email sy : reyza.hgg@ gmail.com
    atau FB : https://www.facebook.com/rey.iza.7
    :-)

    ReplyDelete
  15. Saya berminat nak buat crosstitch ni. tapi tak tahu macam mana nak mula. huhu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...