Nuffnang Ads

Agoda Ads

Thursday, November 01, 2012

Macam Mana Bunyi Cacing?!

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

AF saya... Alisya Farha & Adam Faris
Dalam perjalanan balik dari bank saya borak-borak dengan AF saya... Terfikir nak main game teka bunyi binatang dengan mereka:

Saya: Bunyi tiger macam mana Alisya?
Alisya: Auuummm... (masa ni Faris tak berminat nak join)

Saya: Pandai... bunyi monkey?

Alisya: uk ak uk ak uk ak... 


Saya: Very good... bunyi cat?
Alisya: Meeooowww... 


Saya: Pandai la Alisya ni... (tiba-tiba Faris menyampuk...)
Faris: Adik tak pandai... adik tak pergi sekolah...
Alisya: Adik pandai la...

Saya: Dua-dua pun pandai... (kalau tak di stop kan... boleh jadi gaduh AF ni...) Ok... Bunyi elephant macam mana?
Faris & Alisya: eeeekkkkkkkk... (sambil buat macam belalai dengan tangan...)

Saya: Pandai... Bunyi dog?
Faris & Alisya: wafff waff... 


Saya: Pandai... Bunyi duck?
Faris & Alisya: kuek... kuek.. kuek...


Saya: Pandainya... bunyi ayam?
Faris & Alisya: kok kok kokkk...

Saya: Bunyi cacing?! (oh saya terlepas sebut nama binatang ni sebab saya nak buat u-turn... Faris & Alisya senyap *bunyi cengkerik*... masing-masing berfikir... Saya tergelak dengan soalan saya sendiri... Dalam hati tertanya... macam mana bunyi cacing? Kot-kot la AF saya boleh bagi apa-apa bunyi...

Tiba-tiba Faris cakap... Apa mama ni... mama tak pandai ke?!?! Cacing ada bunyi ke?!? Cacing mana ada bunyi...!!! Pot pet.. pot pet... Pot pet... Pot pet... (Adeh... terkena pula saya! Sabar je la... huhu... Faris kalau dah start membebel... susah nak berhenti... saya pula yang senyap *bunyi cengkerik*)

  

27 comments:

  1. Puan, comelnyaaaa! Sy suka baca entri puan pasal gelagat anak-anak puan ni. Cute gila! Haha! Adus!

    ReplyDelete
    Replies
    1. comel la sangat... mama dia ni malu la juga kena bebel.. huhuhu

      Delete
  2. Hihihi....skrg sape yg terkena! Anak2 mmg mghiburkn kn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. den tokono! adeh... tapi mmg seronok melayan :p

      Delete
  3. as salam

    dah kena bebel dengan dia hehe :)

    ReplyDelete
  4. tersenyum membaca entri ney..y lucunya baca dengan intonasi y baik skali dlm hati..hahahhahaha

    ReplyDelete
  5. macamane bunyi cacing ek...tetibe terfikir....hikhik

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha... jgn pikir... mmg tak terpikir ni... lizz, mungkin ada bunyi kot.. tapi kita tak dgr.. huhuhu

      Delete
  6. kesimpulannya mama yang tak pandai .. haha

    ReplyDelete
  7. hahahaha... selalu juga terkena dgn anak kalau sy uji dia.. dia uji sy balik ermmm....

    ReplyDelete
  8. he he comel je budak2 ni punya jawapan ye

    ReplyDelete
  9. hehehe, senyum sorang bila baca entry ni...
    Anak-anak tak habis2 dgn idea mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh tu la... rasa kelakar pulak bila terkena... adeh

      Delete
  10. hahaha... apa la mama ni. mama la yg kena bg bunyi cacing tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak... cam mana saya bg bunyi cacing tu... saya pun tak tau bunyinya cam mana...

      Delete
  11. Hahaha...Comelnya Faris tu ^_^
    Siap boleh membebel lagi :-)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...