Nuffnang Ads

Agoda Ads

Wednesday, December 25, 2019

Sifirlicious, Kaedah Lain Menghafal Sifir

Sifir adalah JANTUNG pada Matematik. Murid yang tidak hafal sifir hampir pasti gagal dalam Matematik. Sebab itu di sekolah Cikgu Fadli sangat tekankan hafalan sifir pada murid-murid. 

Cikgu buat carta hafalan sifir dan murid diwajibkan hafal 1 sifir seminggu. Bila sesi mendengar hafalan sifir murid, bermacam gaya murid menghafal. 


Ada yang pejam mata, ada yang tutup telinga, ada yang masuk bawah meja. Semua tumpukan perhatian kepada hafalan sifir tersebut. 

Namun keupayaan anak-anak kita ini berbeza-beza? Bukan semua murid mampu menghafal dengan teknik hafalan kuno walau mencuba sedaya upaya.

Punya dia fokus menghafal, tapi tak dapat-dapat. Kawan dia hafal sambil main-main pun boleh ingat. Di sini perlunya teknik yang berbeza untuk aras murid yang berbeza. 

Mungkin ada teknik lain yang kena dengan keupayaan anak-anak kita seterusnya mereka mampu kuasai sifir dengan mudah. 


Dapatkan segera Ebook Sifirlicious yang menghimpunkan 9 teknik kuasai sifir dengan mudah dengan 9 video di sini t.me/celikmatematik.

Alisya, mudah hafal dan prefer sifir kuno
Faris, jenis visual dan prefer 'lukis-lukis'

3 comments:

  1. tu la.
    kena tgk anak gemar dan elok style mana.
    kita ni berikan aje semua yg perlu.

    ReplyDelete
  2. teringat kat siti sifir dulu2.. haha

    ReplyDelete
  3. matematik ni penting..sebab ambil bidang ape2 pn pn perlu kan matematik. dan paling penting dalam kelangsungan hidup.dalam sehari mesti kita akansebut ttg nombor.nice e book ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...