Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Monday, September 25, 2006

Bukan Angat2 Tahi Ayam... :p

Bosan tul kalau dok umah sengsorang ni... bila rumah dah abis kemas... nak tgk TV pun terasa bosan... teringat lak laman kat rumah ni yg rumputnya baru dimesin dek kawan bie... nampak cam kecik je laman kat luar tu... tapi bila nak dikemas.. mak aii... rasa tak abis2...

Rumput kat sini mmg cepat naiknya... subur bangat tanahnya.. kalau bertani sure cepat dpt hasil :p... bak kata kawan bie, kalau nak kasi rumput tu lambat naiknya, longgokkan rumput tu kat beberapa ruang/tempat dan kemudian di bakar... tapi tu la, bila mikirkan jiran2 sebelah rasa tak elok la pulak dibakar... maklum la.. sape yg tahan bau asapkan...? Rumput umah ni mmg mesin atau diracun sebab kat bakang umah tu kawasannya bersemak... ye la... kalau dah bakang tu bersemak... laman kat umah pun semak, takut lak kalau masuk "tetamu tak diundang"... tu yg takut tu...

Jadi nak ngelakkan membakar, saya pun dok ansur la kemas rumput2 tu... bermula di belakang rumah... bakang umah je dah 3 plastik beg sampah... lum lagi area depan & tepi... half way jek ngemasnya... :p pastu tak larat dah... letih... kalau bie ada... leh aa tahan gak.... ni sengsorang terasa sangat penatnya... Tapi at least kuar gak aa peluhkan... tak de la duduk saja jek... :p


Rumput dah mesin, tapi tak berkemas lagi.. Hadoi...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...