Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, December 03, 2014

Terjebak Dengan Beg Silang!

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Kiri: Poksu  Kanan: Pak Anjang
Hari tu masa encik hubby bertugas untuk Perhimpunan Agung Umno, saya dan AF duduk di Gombak. Abang saya ada beri Faris sebuah beg silang. Bukan main suka la dia dengan beg pemberian Pak Anjangnya tu. 

Sejak dapat beg tu, Faris pakai setiap masa... Tidur pun pakai beg tu. Kalau kita ambil dan simpan, dia akan bising bertanyakan beg tu... sampai tak larat nak dengar dia membebel. Akhirnya biarkan je lah dia pakai beg tu....

Nampak tak?! Nampak tak?! Dah "sepesen" je macam Poksu dan Pak Anjangnya... Siap pakai cap tak tahan tu... sebab nak sama dengan pakcik-pakciknya...

Saya ingatkan dah balik Melaka ni dia tinggalkanlah beg silang tu... sekali aduhai... Ke mana saja dibawanya... Sekali Alisya pun terjebak sama pakai beg silang!

Kalau awal-awal dulu dia isi buku nota dan pen yang saya belikan... tapi sekarang tau dia isi apa dalam beg tu?! Taraaaa.... Semua mainan!! Sabar je la...

Tapi mainan ni memang dia akan guna/main sementara tunggu makanan ke, tunggu giliran ke atau sambil-sambil tunggu abahnya beli barang (sebab abahnya kalau beli barang kemain la lamanya, mengalahkan saya!)...


Nota kaki: Dah masuk minggu kedua cuti sekolah... Faris dan Alisya nampak ok tanpa tab dan handphone atau sebarang gajet... Langsung tak tanya. So, tak pe la kalau nak bawa beg silang pun Adam Faris! :p

* * *

Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


32 comments:

  1. sling bag selain senang nak bawa, mcam satu imej jugak...hehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ah betul... sana sini org dgn sling bag kan...

      Delete
  2. dah trending sekarang ni kan Nora, beg sandang hehe :)

    ReplyDelete
  3. hihiii byknya brg dlm beg tu... dh jd beg doremon... hihii... tp senang pakai silang camni... saya pun pakai silang... tp bknla beg camni... kn hndbag ada 2 tali utk silang n sling... sejak2 ada ank kecik ni, silang camgini lg senang dr pegang.. hihii

    btw, aleesya punya beg tu cantik la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tah nye dah macam poket doraemon.. hahahah ye la ina pakai beg silang senang...

      Delete
  4. ibu faris terjebak tak? hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. er... er... hahaha... terjebak la juga.... hahahahah

      Delete
  5. Replies
    1. lately ni baru dia isi duit dlm beg tu... sebab beg tu dia selalu bawa so baru letak duit...

      Delete
  6. comelmje AF dengan beg silangnya..alisha pun sama..budak2 klu pakai apa pun comel..yg paling cute ada toys tu dlm beg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah tapi Faris tu dah nak masuk darjah 2... tapi masih dgn mainan lagi...

      Delete
    2. biasalah dah namanya budak.aiman pun sama,hujung taun bawak robot dalam beg KAFA.dia kata ustazah bagi main,janji jangan buat bising. sabar je la..:)

      Delete
  7. Sekarang mmg trend bag silang agaknya ye NK...okje tengok kakak ngan makcik sana sini pun suka pakai bag silang....okje masih pakai bag pesen lama hihi....janji boleh, sudah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahah tu la okje... saya pun perasan rata2 org pakai beg silang ni...

      Delete
  8. hahah..penangan beg silang semua gajet di lupakan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha tu la... nampaknya berkesan juga cara ni... heheh

      Delete
  9. hehe...dia rasa selesa macam tu agaknya =)
    saya nampak faris macam dah kurus lah kak
    dulu rasanya berisi sikit
    ke saya salah pandang =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allah Yana... faris ni start cuti sekolah makin menjadi2 makannya... tak denya kurus dia cuti sekolah ni... hahaha

      Delete
  10. mcm mcm ada.
    sama mcm suami saya kak.beli brg kat pasar kemahen lamanya.. hihi
    senang kan pakai beg silang gini.. tak takut kalau tercicir tp kena hati hati juga bagi anak anak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak sangka pulak la ada org laki yg shopping kemain lamanya... huhuhh tu la... takut org ingat ada duit ke apa... padahal menan je banyak...

      Delete
  11. Senang pakai beg silang ni. Akk pun suka beg silang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg senang kak... nak2 bila berkejar dgn anak2.

      Delete
  12. Geng bag silang tu...hehehe...

    Amboiii...banyak nya menan ☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang la penuh menan je beg tu.. sabar je la...

      Delete
  13. Tgk org pakai sling bag mcm best je. Tp time diri snd rs x best sbb brg byk nk isi. Susu, botol susu, pampers. Haha...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...