Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Monday, January 19, 2015

Alisya Tersentap!

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Hari ni dah mulalah tugas saya hantar dan ambil anak-anak dari sekolah. Minggu pertama persekolahan tu encik hubby saya yang hantar dan ambil mereka. Bila encik hubby dah mula kerja ni... kelam kabut jugalah saya nak buat semua. 

Tengah hari tadi masa jemput Alisya dari tadika, tengok dia monyok je... Dalam hati, "dah kenapa pula?!"

Saya: Alisya kenapa?! Best tak sekolah?! (Alisya senyap je sampai masuk kereta.)

Alisya: Kawan Alisya marah Alisya. (Suara getar, dah nak menangis)

Saya: Marah kenapa?!

Alisya: Dia ckp dekat Alisya, "kau ni apa hal?" Boleh ke cakap macam tu?!

Saya: Alisya buat apa kat kawan Alisya tu?!

Alisya: Alisya tak buat apa-apa pun... Alisya kacau dia sikit je... Tiba-tiba dia cakap macam tu.

Saya: Ooo... memang la... sebab Alisya kacau dia, dia marah la...

Alisya: Tapi boleh ke cakap macam tu?! Tak baikkan cakap macam tu... Alisya nak kawan je...

Saya: Dia tak sengaja kot?! Nanti kalau Alisya nak kawan dengan dia, Alisya cakap elok-elok... Jangan kacau dia... 

Alisya: Alisya tak nak kawan dengan dia... Alisya nak kawan dengan orang yang cakap baik-baik je...

Alahai anak... sentap pula kamu yea... dah kamu kacau kawan tu, dia marah la... :P

12 comments:

  1. Replies
    1. kan?! kemain lagi budak2 ni... hehehe

      Delete
  2. selamat malam..syira singgah sini..hehe..jom baca entry baru di blog syira :D

    ReplyDelete
  3. ala...kwn2 tu usik2 manja je alisya... ;-)

    ReplyDelete
  4. hai nama macam anak sedara saya. Ala alisya jenis lembut orangnya.
    Jauh lagi perjalanan nsk kenal kawan ni.

    ReplyDelete
  5. ala kesiannya dia.. lama2 alisya dpt byk kawan :D

    ReplyDelete
  6. Budak budak......kita tak dapat nak agak mcm mana pergaulan mereka dgn kengkawan mereka...Tempat baru, kawan baru ye Alisya.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la okje...masa duduk di melaka dulu kawan2 alisya ni jenis yang baik, tak cakap kuat2... cakap sopan santun... smpi kl.. merasa la kawan2 cakap kasar skit... hahahah

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...