Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Friday, August 21, 2015

Jiwa Polos Seorang Anak...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Selalunyakan kalau hari Jumaat dan Sabtu, Faris dan Alisya akan tidur di bilik Mak Ngahnya. Biasanya dua hari ni je lah sebab hari mereka cuti sekolah. 

Lagipun mereka memang suka sangat la tidur bilik Mak Ngahnya sebab ada aircond (bilik kami ada kipas je... aircond dari rumah Melaka hari tu ada, tapi tak pasang pun lagi... fikir nanti leceh pula kalau nak pindah kena buka semula!).

Hari tu kan encik hubby saya outstation ke Brazil, so, Jumaat dan Sabtu lepas Alisya tak nak pun tidur di bilik Mak Ngahnya. 

Alisya: Alisya tak nak tidur dengan Mak Ngah, sebab nanti mama tidur sorang-sorang. Kesian mama.

Saya: Tak pe je... Mama boleh je tidur sorang-sorang.

Alisya: Abahkan tak de... Kesian mama sorang-sorang. Mamakan masih batuk lagi... Nanti kalau mama batuk teruk, siapa nak jaga?!

(Alololo... cair saya dengar... saya memang sedang dilanda batuk sejak pertengahan raya hari tu... selalunya memang waktu nak tidur la saya batuk kuat sebab gatal tekak.)

Saya: Mama dah besar dah... boleh je tidur sendiri. Kalau batuk mama minum air ni (sambil tunjuk botol air saya)

Alisya: Tak pe lah... Alisya teman mama. Mak Ngah tak pe, abang tidur dengan Mak Ngah. Alisya tidur dengan mama.

Alahai... baiknya kamu ni sayang! Untung mama ada orang nak jaga time mama tak sihat dan abah jauh... Moga kamu jadi anak yang solehah yea, Alisya!


Nota kaki: Anak-anak kecil ni jiwa mereka sangat polos. Bila mereka boleh cakap dengan lancar, kata-kata mereka juga sangat menenangkan... (^_^)

18 comments:

  1. ANAK YG PRIHATIN PENGASIH NI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah... :D mudah2an prihatin smpi mamanya ni tua nanti...

      Delete
  2. Baiknyaaa alesya..anak solehah ni, ahli syurga..amiinn..

    ReplyDelete
  3. alolo...sweetnya
    lama tak baca cite pasal budak yg keletah ni
    anak perempuan saya pun lebih kurang camni
    mudah rasa simpati banding dengan anak bujang
    kadang saya baring aje tak cakap apapun, dia datang
    tolong picitkan kepala...syahdu rasa hati

    ReplyDelete
  4. So sweet alisya bgus kcik2 dh tau erti ksih syg kt ibu nya

    ReplyDelete
  5. kan... apa y dikatakan itulah dr hatinya...

    ReplyDelete
  6. Caring nye. Ade je kanak2 yg tak pandai caring. Budak ni selalunya dia akan ikut cara mak ayah dia handle situasi. Kita layan dia camtu so kita dptla balik..kalau kita treat her badly sedihla kita dpt blk buah keras...

    Maksudnya mamanya pandai amik hati anaknye la ni..congratz nora karim

    ReplyDelete
  7. Untung awak NK dpt anak mcm Alisya. Ciri ciri solehahnya dah terserlah tu....
    Banyak sangat minum ais eh....bila tgh gatal tekak tu cer minum air panas suam...

    ReplyDelete
  8. alahai touchingnya
    semoga rania nanti pon caring mcm ni juga.
    aamiin

    ReplyDelete
  9. So sweet alisya. Anak yg sangat prihatin.

    ReplyDelete
  10. Alahai caringnya si cilik ni. Untung mama! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...