Nuffnang Ads

Kuih Raya! (^_^)

Agoda Ads

Tuesday, February 17, 2004

Rezeki ada di mana2...

Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum & salam ziarah,

"Burung yang mampu terbang tinggi di langit pasti akan mengintai bumi untuk mencari makanan."

Ish... hampir je berputus asa... Memang betul la kata orang... sekarang ni bukannya mudah nak cari kerja.. biarpun ada kelayakan akademik.. tapi tetap orang tak mahu ambil kita bekerje... Kerja yang dah ada ni pula  membebankan... Kerja teruk... tapi gaji tak dapat... aduhai... macam mana la ni???

Kalaulah tak berfikiran positif dah tentu org "down" skang nie... tak pe lah.... yg penting ade org kat luar sana, yang lebih teruk masalah yg terpaksa mereka hadapi... patutnya org bersyukur ngan ape yg org dpt skang nie... wang salah satu faktor... tapi yg lebih penting, pengalaman... hargai dan bersyukurlah atas pengalaman yg kita perolehi... pergunakanlah sebaiknya... :-)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...