Nuffnang Ads

Agoda Ads

Friday, August 07, 2020

7 Hari Mencintaiku 2: Terima Kasih Pada Siapa?

Saya ni tak sempat nak tengok TV.

Selalu kalau saya rasa nak tengok apa-apa rancangan TV saya akan rekod je dulu... Bila-bila saya ada masa, barulah saya tengok cerita yang saya rekod tu.

Semalam saya tengok drama 7 Hari Mencintaiku 2, episod 24 kalau tak silap, sambil makan tengah hari.

Ada satu scene, Nad bagi pregnancy test pada Dr Zaidi. Lepas tu, adalah dialog-dialog Zaidi yang menunjukkan betapa gembiranya dia dapat berita Nad mengandung tu. Dan ayat akhir yang Zaidi cakap, "terima kasih sayang".


Alisya pandang tepat ke mata saya...

"Apa?" tanya saya sambil mengangkat kening.

"Kenapa dia kena cakap terima kasih dekat isteri dia sebab mengandung?" soalnya.

"Ah, mula dah...," bisik saya dalam hati.

"Ye la, kenalah cakap terima kasih, sebab nanti yang akan muntah-muntah... pening-pening, tak selera makan... bengkak kaki... sakit pinggang, hidung kembang, muka tak cantik... kan semua isteri yang tanggung. Itu baru fasa mengandung je. Nanti fasa kedua lepas baby keluar... nak mandikan baby, nak susukan baby, tak lena tidur... aih, macam-macam lagilah, isteri juga tanggung tu. Itu baru fasa kedua... fasa ketiga...," belum sempat saya sambung lagi Alisya mencelah.

"Tak, tak... bukan ke dia patut cakap terima kasih dekat Allah, sebab Allah bagi isteri dia mengandung. Patutnya cakap alhamdulillah..."

😆😆😆

Terdiam Mama kamu nak...

Ya, ucap alhamdulillah, tanda terima kasih dan syukur pada Allah atas apa jua kurniaan rezeki.
#alisyafarha
#10tahun
#7harimencintaiku2

7 comments:

  1. x ikuti drama ni tp tahu jg laa apa yg terjadi smpi ramai mrh2 kt nurul ngan mak leha hahaha

    ReplyDelete
  2. ahahaha pandai .. betul jgk tu terima kasih Allah

    ReplyDelete
  3. banyak episod yg miss. kena tgk di website tv3.

    ReplyDelete
  4. MasyaAllah..Bijak betul anak awak ni. Betul sangat anak, berterima kasih dulu pada Allah, kemudian pada makhluk

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...