Nuffnang Ads

Agoda Ads

Monday, January 02, 2012

Apa Perancangan Tahun Baru 2012?!

Bismillahirrahmanirrahim…
Assalamualaikum dan salam ziarah...

Pejam celik... pejam celik... dah pun masuk tahun baru... Sekejap betul masa berlalukan?! Usia pun makin meningkat... Hurm... Sedar tak bahawa semakin meningkatnya usia kita... maka semakin dekatlah kita untuk menemuiNya... Saya sering tertanya-tanya adakah saya benar-benar telah bersedia, andai satu hari nanti saya menemuiNya?! Adakah anda juga terfikir?!? Tapi jarang orang memikirkan tentang kematiankan...?!

Setiap kali tahun baru orang sibuk bertanyakan tentang AZAM... Soalan wajib barangkali...? Bila difikir-fikir semula... Setiap kali tahun baru akan adalah azam baru... Persoalannya adakah azam tahun sebelumnya telah tercapai dengan jayanya, sebelum kita melangkah ke tahun berikutnya? Kalau ada yang belum tercapai bagaimana?! Yang peliknya kenapa kita tidak memasang azam ketika 1 Muharam?! Kenapa kena tunggu 1 Januari?! Pelikkan?!

Oklah, tak kisahlah apa jua azam yang dipasang oleh anda... saya doakan agar anda berjaya mencapainya... Yang penting kita kena sentiasa memperbaiki diri agar kita menjadi insan yang lebih baik pada hari-hari berikutnya... (Saya juga sedang berusaha...! Belajar menjadi seorang ibu dan isteri untuk sepenuh masa...) Moga kita semua berjaya... Amin...




Nota kaki: Saya telah berpindah ke Melaka dan hari ini merupakan hari yang ke-4 saya di tempat baru.. banyak yang nak diceritakan... tapi keadaan tidak mengizinkan... saya dalam proses mengemas dan menyusun barang-barang... (penat sungguh pindah rumah...!!) Harap dapat menulis semula setelah rumah betul-betul kemas... InsyaAllah nanti saya update pasal rumah dan tempat baru ni... Moga ketemu lagi ya! ;-)

1 comment:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...