Nuffnang Ads

Agoda Ads

Sunday, April 15, 2012

Tutorial: Iklan Nuffnang Dalam Post Entry

Bismillahirahmanirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Wah ini adalah first tutorial yang saya nak buat... Itu pun apabila hati iza ada meninggalkan soalan berkenaan bagaimana meletakkan iklan Nuffnang di dalam post entry dalam Cbox saya... 


Moga entri ini sedikit sebanyak dapat membantu...

1. Tulis entri seperti biasa. Kemudian buka akaun Nuffnang anda... dan pilih menu Add Ads seperti di bawah.


2. Pilih To put between contents dan copy coding tersebut.



3. Buka kembali post entry anda, dan kenalpasti di mana anda inginkan iklan Nuffnang diletakkan... Macam dalam post ni, saya nakkan iklan Nuffnang saya berada di bawah gambar Dominos Pizza yang diletakkan selepas ayat Ok jom tengok websitenya.


4. Untuk memasukkan iklan Nuffnang, anda perlu klik pada button HTML. (seperti di atas, no. 2) dan anda akan dapat something seperti ini. (Ouh memang leceh sikit, sebab anda akan nampak banyak coding yang memeningkan kepala.. tapi kalau dah biasa... OK je.. :p ) 




5. Bila dah jumpa ayat Ok jom tengok web sitenya... kemudian coding di bawahnya adalah coding bagi gambar Dominos Pizza yang saya masukkan. Dan saya nak letakkan iklan Nuffnang selepas gambar tersebut. Pastikan ada coding
sebelum anda pastekan iklan Nuffnang anda. (supaya nampak lebih kemas)



6. Setelah selesai memasukkan coding Nuffnang, anda boleh klik semula butang Compose. (Oh ya, iklan itu memang tidak dapat dilihat di dalam ruangan Compose, tetapi anda boleh pastikan ia telah dimasukkan dengan 'selamat' dengan menekan butang Preview.




7. Walla... Tahniah anda telah berjaya memasukkan Iklan Nuffnang anda di dalam post entri... :D




Nota kaki: Pergh... susah juga nak buat tutorial ni... salute la kepada bloggers yang rajin update blog dengan pelbagai tutorial... Tahniah anda hebat!! 

4 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...