Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Monday, April 01, 2013

Mama Kan Tak Sihat...


Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah...

Mungkin sebab dua tiga hari mengadap habuk di rumah Gombak dan rumah sewa di Selayang, buat saya batuk, sakit tekak dan sedikit selsema...

Pagi tadi bangun tidur, badan panas.. batuk berterusan... Mujur ada Alisya... Boleh tengok-tengokkan mama dia ni...

Setiap kali saya batuk... Dia akan ambilkan air dan suruh saya minum... Bila saya duduk, dia suruh saya baring dan paksa saya tutup mata (tidur)... 

Sambil tangan kecilnya mengurut-urut dahi saya... Bila saya bergerak dan buka mata... dia akan cakap, "mamakan tak sihat... Tidur... Tidur..."

Bila saya tanya, "Alisya tak nak susu ke?"

Dia jawab "mamakan tak sihat..."

"Tak pe la... Mama boleh buat kalau Alisya nak susu..." balas saya...

"Kejap lagilah... Mama tidur dulu..." jawabnya sambil urut dahi saya lagi...

Tapi saya bangun juga dan buatkan susu untuk Alisya... Kemudian baring semula... Alisya pula masih picit dahi saya...

Disebabkan makan ubat batuk, saya pun tertidur... Bila tersedar, Alisya tidur menyiarap  di dada saya, sambil tangan kanannya di dahi saya dan tangan kirinya memegang botol susu...

Kesian... Agaknya dia picit dahi saya sampai tertidur... Baiknya kamu, sayang!


30 comments:

  1. panda Alisya tunjuk sayang kat mama. memang anak2 ni cukup "takut" kalau nampak Ummi atau Abahnya sakit. kalau biasa bising bermain, boleh automatically stop. agaknya naluri anak-anak, lagi2 bila dah sekolah, tau ada kawan sekelas takde ayah, takde ibu...risau kalau jadi apa2 kat kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal.. thanks to alisya sebab jaga mama dia ni...

      Delete
  2. hehe..Alisya kan budak baik n bijak..hehe..tengok mama tak sihat pun dia faham tau..hehe :) sayang alisya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la.. tak sangka dia tak meragam pun.. mmg saya boleh berehat..

      Delete
  3. So sweet semoga menjadi anak yg akan membahagiakan ibubapanya di dunia mahupun di akhirat kelak.

    ReplyDelete
  4. Alahai comelnya la Alisya.. mesti comel jer dia tertidur mcm tue.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... sayang handphone jauh dari tangan... kalau tak boleh snap buat kenangan... hm..

      Delete
  5. btuahnya dapat anak macam alisha. alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  6. ololoooo sweetnya kamu ni sayang!!! caring dekat mama..!! moga membesar sebagai ank yg akn sentiasa ingat pengorbann parent

    ReplyDelete
  7. so sweet alisya........smoga alisya jd anak yg baik n solehah! jg n dyg mak ye smpi akhir hayat.

    ReplyDelete
  8. baiknya dia..btuah ada anak cam dia..

    get well soon kak!

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum ... alhamdulillah . berapa umur alisya nih . dah tau nak menghargai org yg syg dia . sweetnya ...

    ReplyDelete
  10. Bijak nya Alisya ni....
    Dah boleh diharap pun :)
    Semoga cepat baik yer :)

    ReplyDelete
  11. Alaa comeynye...
    Geram jer ada anak kecik..,bijak

    ReplyDelete
  12. alahai sejuk hati ... rasa nak sembuh teruskan..

    ReplyDelete
  13. bagusnyer alisya memahami mamanyer tak sihat...

    ReplyDelete
  14. smoga alisya jadi anak yg solehah yg sntiasa membanggakan kedua ibubapanya :)

    ReplyDelete
  15. anak yg baik dan sweet sgt alisya ni tau.sejuk hati anty membaca entry nie..:)

    ReplyDelete
  16. Sejuknya perut ibu mengandung kalau gitu gayanya NK...

    ReplyDelete
  17. baiknya alisya ni.. memahami ibu...

    ReplyDelete
  18. pandainya alisya...kecik2 dah jaga mamanya...

    ReplyDelete
  19. Pandainya alisya...Moga alisya dan faris jadi anak yang soleh dan solehah.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...