Nuffnang Ads

Agoda Ads

Tuesday, April 16, 2013

Alisya, Kerjanya Mencium Je...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Baju yang Alisya pakai ni
kakak ipar saya buatkan.
Alisya perasan 'princess' :p
Sejak Alisya baik dari demam hari tu, kerjanya asyik 'menempel' dan mencium mamanya ni... Saya tak kisah pun sebab masa dia demam hari tu dia terbaring je... Itu buat saya risau... 

Bila dah sihat ni, saya tak kisah la dicium Alisya... Kejap-kejap dia cium tangan, leher, bahu, pipi, hidung, muka, perut saya... pendek kata mana yang tercapai dek bibir dia tu... situlah diciumnya...

Mula-mula saya tak kisah dan suka je kena cium dengan anak... Sampailah satu hari tu kakak ipar saya call, bertanyakan khabar anak-anak... Masa tengah berbual tu, Alisya panjat badan saya sebab nak cium muka saya... bila saya elak dia menjerit... 

Bila dengar jeritan Alisya yang nyaring tu terus kakak ipar saya tanya kenapa... Sambil gelak-gelak tu saya cakap yang Alisya ni sekarang kerjanya mencium saya... Terus kakak ipar saya jawab, "Aaa, nak dapat adik la tu...!!" 

Respon saya? Terdiam kejap.. hahaha... Tapi saya pernah dengar juga orang tua-tua cakap, kalau anak hisap ibu jari kaki dan anak asyik mencium ibunya, tanda mereka nak ada adik... Betul ke bohong?!



15 comments:

  1. Hahaha....alisya dah bagi sign...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum ... alhamdulillah , syukur kalau betul . Lagi meriah lah umah tuh . Kekadang petua org tua2 ni betul . mereka dah hidup lama , jadi apa yg mereka nampak dan pelajari tu la yg dia akan sampaikan pada generasi seterusnya ...

    ReplyDelete
  3. pasal gigit ibu jari tu pernah dengar..pasal cium ibu nak dpt adk tak pernah dengar plak..klu betul Alhamdulillah..:)

    ReplyDelete
  4. hah??betul ke kak?
    uni xnah dengar...

    tp kalau betul,,,cepat la pegi check!hehehe

    ReplyDelete
  5. Alahai, saya harap bohong..hehehe, sebab danish pun suka sgt cium saya skrang ni... selalu cium peluk saya...sambil ckp sayangg ummi...
    Kalau yg masukkan kaki tu selalu dengar,yg cium ni first time dengar :)

    ReplyDelete
  6. betul... dan ibu n ayah kena usahakan..hahahahaha!

    ReplyDelete
  7. haha.. agaknya la..hehe.. kalau betul apa salahnya..alisha lepas ni ada kawan baru..cium adiknya pulak. hehe :)

    ReplyDelete
  8. hehehehe...x lama lagi la tu...tambah rezeki..

    ReplyDelete
  9. Hehehe..asyik mencium je Alisya comel ni. Betul kot..InsyaAllah. ^____^

    ReplyDelete
  10. hehehe... bahagiakan rasa bila anak cium kita, lagi2 kuar pulak dari mulut dia lagu, "Aiya sayang Ummi..."... hehe.. wah seronoklah kalau nak dapat adik lagi... moga ianya benar... :)

    ReplyDelete
  11. 1st time dgr kak. Slalunya yg hisap ibu jari tu nak dpt adik. Best apa klo asyik kena cium dgn anak ☺☺

    In shaa allah kak. Mana tau kan. ALisya pon dah besar.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...