Nuffnang Ads

Agoda Ads

Tuesday, April 30, 2013

Akhirnya Dapat Juga Rasa...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Tertarik membaca entri Luqman Zakaria tentang Ayam Kpop still tak jadikan aku Korea. (haha tersengih-sengih saya baca entri tu... kelakar pula...) Dan sebab entri tu jugalah saya dok mencari-cari peluang bila la agaknya dapat makan ayam Kpop tu... Eh Encik hubby pun macam tahu-tahu je... Bila diajak ke KFC, saya ok je... Dalam kepala ni dok teringat-ingat kat entri Luqman tu... Yey, dapat juga makan ayam Kpop a.k.a KFC Spicy Korean Crunch!! ^_^

 
Er komen saya... saya suka ayam tu... Walaupun ramai yang review kata pedas sikit... tapi pada saya tak la pedas sangat... sedap je. Tapikan, rasanya kalau dia celup betul-betul ayam tu dalam sos pedas tu... Mesti lagi sedap makan... 

Lagi satu, yang saya baru dapat makan adalah red velvet... Teruk betul... punyalah lama orang dok review, saya baru je dapat rasa... kesian... saya beli satu je... (nama pun nak rasa je kan..?!) Harganya RM3.00, saya beli di La Boheme.


Memang sedaplah... Berebut makan dengan Faris... Menyesal pula beli satu je... Tak pe la... next time boleh cari lagi... (^_^) 

Yang ni pula dah lama dah dapat makan... Tapi terlupa entrinya dalam draft... Ini adik saya yang tolong carikan lepas saya tanya pada dia pernah dengar tak pasal durian crepe. Kebetulan dia cakap kawan office dia ada jual... Sebabkan nak rasa, saya kata kalau dapat, belikanlah untuk saya... sebab saya cari di Melaka ni tak pula jumpa... 

Tau-tau esoknya dia SMS saya, "Jangan tidur lagi... aku dah dapat beli durian crepe yang kau nak tu..." Excited terus... maka terkebil-kebil la saya tunggu dia balik kerja... Adik saya memang balik kerja lambat sebab buat overtime... Tapi penantian tu memang berbaloi la... sebab saya dapat makan durian crepe tu... Baiknya adik saya... Thank you Ashrap!




Psst: Terliur?! Tolong cari dan rasa ya... Saya rasa bersalah kalau anda terliur... tapi saya pun selalu terliur bila tengok entri makanan di blog orang lain... huhu



41 comments:

  1. wah sis ...saya pun blm cuba kfc k-pop ni he3..mmg lawak betul entri luqman tu adeihhh..ada yg kata rs mcm kerepek ubi pedas tu ngeee ^*

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah la alea... ada rasa sikit2 macam kerepek ubi pedas tu...

      Haih, sedap juga kalau dpt mkn kerepek ubi pedas petang2 ni...!!

      Delete
  2. mmg saya tak terliur ni.. nasib baik red velvet dan durian crepe pernah buat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nur pandai buat sendiri... so tak pe la... saya ni oven tak de... so mmg mencari di kedai la... huhuhu

      Delete
  3. ayam tu pedas ya? sedap la tu..hehe..tak merasa lagi..
    kek tu akak buat la nanti..hehe..nanti tak payah berebut dengan Faris.
    durian crepe tak pernah lagi..oreo crepe akak saya buat..tak kena dgn tekak .huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak la pedas sangat nana... ok je... :D ala... kalau ada oven dah lama dah akak buat red velvet tu nana... masalahnya akak tak de oven... so mmg kena beli je la...

      Delete
  4. kfc k-pop..tak banyak beza pun dengan yang lama..

    ReplyDelete
  5. ayam kpop tu tipu je, dalam iklan kemain lagi rupa ayam tu macam dicelup2 dalam sos korea tu tapi real punye sapu sket je kat bahagian atas ayam tu..sos sedap tapi tulah kedekut sos laa...huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah betul betul betul... iklan tu mmg propa la... hihihi

      Delete
  6. xpernah cuba pun sbb xsuka lbh suka spicy yg lama tu..
    Sedapnya durian crepe nie... dah lama x mkn...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... spicy yang biasa tu mmg lagi sedap... tapi lmbt lagi dia nak ada balik yg tu... sbb sekarang kfc tgh promosi ayam kpop tu...

      durian crepe tu sekali tu je saya makan... ada 5 ketul... saya mkn 3.. hahahha biasa dah dpt mkn tu tak de la beria sgt nak mkan lagi...

      Delete
  7. assalamualaikum ... semuanya buat saya terliur lah sebab saya blm pernah mkn pun ! ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam... alamak... kesiannya... nanti cari ya?!

      Delete
  8. blm try lg ayam tu.. nmpk mcm sedap

    ReplyDelete
  9. sy tak teringin plak dengan ayam kfc ni.aaknya sbb anti korea kot.smp ayamkpop pun sy boikot.muahaha..

    red velvet tu mengiurkan,durian cream tak la sgt sbb tak suka durian..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha anti korea ke? ^_^ saya bukanlah penggemar tegar korea... tapi saya penggemar tegar ayam goreng... heheh

      Delete
  10. saya pun belum pernah makan red velvet tu..
    durian crepe lagi la sbb sy tak makan durian..

    HAHA! :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh kena cari la nanti red velvet... oo so mmg tak terliur la ni tgk durian crepe?! :D hehe

      Delete
  11. red velvet uwh tak pernah makan lagi,,nanti nak try la hehe..
    btw ayam uwh lagi sedap kalau dorang kasi letak byk skit sos tu .dekat korea ayam tu dorang salut sepenuh nye dgn sos

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah betul... kalau celup betul2 dengan sos tu lagi sedap kot...

      Delete
  12. hahaha... Kak, samalah mcm saya, bab2 makanan yg baru2 ni mmg lambat dapat merasa...

    Durian Crepe saya lambat rasa, Red Velvet pun lambat rasa, haha... Tapi dua2 mmg sedap... Durian Crepe tu nak lagi sedap kalau makan sejuk2 baru keluar peti ais... Ya Allah! Hahahaha...

    Hah ayam KFC baru ni saya dah rasa jugak... Saya sama dgn Kak, tak rasa ayam tu pedas mana pun, & setuju jugak, kalau dia celup betul2 mmg lagi best :)

    ReplyDelete
  13. Saya rasa ayam ini tak pedas langsung pun kak..hehe..tapi semua orang kata pedas. Mungkin lidah saya problem ni sebab dah terbiasa makan yang pedas2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah... akak pun jenis makan pedas.. kalau tak pedas rasa cam tak best... ayam kpop ni tak la pedas seperti yg ramai blogger tulis... well, lidah kita lain2 kan?! :D

      Delete
    2. hehe..betul-betul. Saya kalau tak pedas tak sedap. Tak ada feel nak makan. ^___^

      Delete
  14. FD tak pernah rasa semua tu. tapi teringin nak rasa red velvet tu :D macam sedap je

    ReplyDelete
  15. salam sis nora
    Selamat hari pekerja.

    ReplyDelete
  16. yg bawah sekali memang buat makcik ni terliur... gila durian ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai.. kesiannya... maafkan saya... huhuh

      Delete
  17. Yang atas tu je belum rasa NK....harus mencari jugak lepas ni hehe...

    ReplyDelete
  18. tak pernah cuba lagi ayam Kpop...baca n3 ni terus rasa teringin...mentang2 la minat tgk citer korea..ayam pun nk gak relate ngan korea...sedap nya red velvet tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheheh kena try la gamaknya... korea jugak yg glamor... ;)

      Delete
  19. Semua makanan di atas saya dah makan. Ayam korean KFC tu tak pedas sgt lah. Tapi sedap.

    ReplyDelete
  20. semua pun dah makan.. mcmfiza cakap hihihihihi .... iyelrah kan.. kalau ayam tu celup semua dgn soso tu lg sedapp kot.. ni dok letak sikit jer atas tu huhuhu ...

    awak sy tak pasti dah bg tahu awal belum.. buku awak hantar dah sampai ... sy amik cuti hari ahad baru ni... kat rumah mak.. tq eh...

    ReplyDelete
  21. sedap ek...xrs lg...heee...blog walking here..singgah r blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda atau wat yg tersyg..

    ReplyDelete
  22. saya memang tak makan durian so tak terliur sangat, tapi en Suami lak yang duk teringin.. masa musin durian hari tu tak lak dia bersuara, ni bila dah abis baru dia suarakan hajat tu, mana nak cari...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...