Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Monday, April 29, 2013

Petua: Atasi Rambut Gugur


Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Mereka yang mengalami masalah keguguran rambut (terutamanya wanita yang beranak kecil) bolehlah mencuba petua ini. 

Bagi mengatasi masalah keguguran rambut, titikkan secekak serai dan rebuskannya. Apabila telah agak suam, basuh rambut dengan air rebusan serai tersebut. 

Biarkan selama 10 minit. Kemudian bilas bersih. Lakukan sekali seminggu. In sha Allah akan mengurangkan masalah keguguran rambut. Selamat mencuba! (^_^)

Petua dipetik dari majalah Mingguan Wanita, Bil: 1470.


24 comments:

  1. OWHH YER KER??? BGS JUGAK EH.. TAK PERNAH TAHU PUN...

    ReplyDelete
  2. bagus petua ni..tapi nak kena rajin dgn tak je sekarang ni..heh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah betul tu... saya pun dari sehari ke sehari nak buat... takat ni baru buat sekali je... ceh!

      Delete
  3. petua yang bagus..hehe.. selama ni saya guna shampoo ja.rimas juga..tak berkesan

    ReplyDelete
    Replies
    1. nana cuba, pastu review eh... hahahah

      Delete
  4. Ohh...kakak baru tahu. Thanks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya jumpa dalam magazine kak... so share kat sini... ^_^

      Delete
  5. petua yg bagus sbb rambut sy mmg selalu gugur,dh pregnantni je rambut teguh sikit.lepas bersalinkan aiman mmg gugur teruk gak la..

    ReplyDelete
  6. Ooo.tq share.tp mmg rambut gugur plak now walau xde baby hihi

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum ... thanks share . rambut saya mmg setiap hari gugur . nasib masih baik kepala tak botak ...

    ReplyDelete
  8. secekak cerai maksudnya pe ea?...saya pun tgh kguguran rambut...boleh gak try nie..harap2x berkesan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahrain... bukan 'secekak cerai' = 'secekak serai' atau kata lain segenggam batang serai tu.. hehe

      Delete
  9. petua yg bagus ni kak.. saya salah sorg la tu.. leh try

    thanks

    ReplyDelete
  10. Org lelaki pun selalu jugak rambut gugur kan Kak? Tu yang dapat nama 'Male pattern baldness' tu... hahaha...

    Alhamdulillah saya tak ada masalah tu... Cuma ada masalah rambut kering... Dari kecik, nenek bagi petua sapu aloe vera & minyak zaitun... Sampai sekarang tak tinggal :)

    ReplyDelete
  11. Ohh..baru tahu..terima kasih share kak. ^____^

    ReplyDelete
  12. bagus petua ni..banyak juga kegunaan serai ni ek..

    ReplyDelete
  13. Tak beranak kecik pun gugur NK....apatah lagi kalau rambut panjang...

    ReplyDelete
  14. Mekasih kak. Tgh alami masalah ni.

    ReplyDelete
  15. Insya Allah akan cuba praktikkan nanti...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...