Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, May 01, 2013

Wordless Wednesday #20

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Selamat Hari Pekerja buat semua... (tiba-tiba terfikir... surirumah boleh cuti juga ka?!) Apapun jom kita semak perkataan dan ayat yang digunakan ketika berkomunikasi dengan anak-anak kita. Mudah-mudahan kita akan sentiasa positif dalam perbualan harian bersama mereka, bagi membentuk gambaran dan sifat positif di kalangan mereka.
 


16 comments:

  1. orang kata jangan sebut 'jangan' nanti tak ikut..lagi dibuat..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah betul tu... daripada sebut jangan.. better kita cerita akibat dari perbuatan tu...

      Delete
  2. nora..hari lain kak kerja. hari cuti..lagilah kak kerja, kena qada' kerja tak siap waktu hari kerja..huhu...
    pada pandangan kak, gen Y ni kita tak boleh cakap banyak2. ambil point dan tekankan. sepanjang mengajar 24 tahun..boleh nampak perbezaan budak sekarang dengan dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhuhu betul la kak... hari cuti... lagi banyak kerja.. huhuh

      betul kak, saya setuju... apapun ibu bapa perlu bijak mengikut peredaran zaman anak2...

      Delete
  3. Yelahkan.....Nk, kalau cakap penuh berhemah gitu confirm anak ikut kata kot...

    Ini tidak naik minyak tak tentu gala haha....okjelah tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. harap2 gitu la okje...

      hahah saya pun lebih kurang je... kadang2 'terkasar' juga dengan mereka...

      Delete
  4. Insya Allah, sama2 kita muhasabah diri :)
    Nak anak2 positif, ibu bapa dulu kena amalkan nilai2 positif, betul tak?
    Suri rumah kena minta cuti dgn suami, boleh makan kat luar pun kira cukup bagus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu nur... nak anak positif, kita kena positif dulu...

      wah... bestnya kalau dapat makan kat luar... tapi encik Hubby saya keje, so kena la buat keje rumah seperti biasa... huhuh

      Delete
  5. tukarkan negetif ke positif :D

    ReplyDelete
  6. Selamat hari pekerja...kita kena sintiasa berfikir bila nak bercakap dengan anak2...

    ReplyDelete
  7. InsyaAllah..sentiasa memperbaiki diri ke arah yg terbaik..
    moga kita menjadi ibu bapa terbaik pd anak2..amin! :)

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum ... nak tegur anak zmn sekarang kena guna psikologi . mrk nih byk tanya , kenapa n mengapa ...

    ReplyDelete
  9. Positif..I like. ^___^ dan memang selalu dengar jangan sebut "Jangan" pada anak-anak.

    ReplyDelete
  10. kadang2 jadi kadang2 tak jadi... hehehe.. tapi still cuba untuk mengekalkan penggunaan perkataan yang positive.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...