Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Friday, June 29, 2012

Kisah Bas Alisya...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,


Ini adalah antara mainan kesayangan Alisya... Oh, jangan pelik Alisya memang suka beli mainan yang berasaskan kenderaan... Mungkin sebab dia tengok abang dia selalu beli mainan macam tu... dia pun ikut... Memang boleh kira la berapa je mainan yang tidak berasaskan kenderaan. 

Bas dua tingkat tu, memang ke hulu ke hilir Alisya bawa... Kalau dia naik ke bilik di tingkat atas, maka dia akan bawa bas tu sekali... kadang-kadang Alisya leka bermain dengan bas tu... Siap bunyi bagai... oh ya, ini adalah penumpang setia bas dua tingkat Alisya... Jom tengok...



Encik Angry Bird setia jadi penumpang Alisya... :p

Nak dijadikan cerita... Bas Alisya ni dah seminggu kot rosak... Salah satu tayar bas tu dah pun hancur... So bas tu pun sekarang senget sebelah... Bila tanya siapa yang buat... Jawapan standard budak akan jawab orang lain... Yakni abangnya disalahkan... :P

Alisya pun dah jarang main dengan bas tu... (kesian bas tu...) Sekarang kalau suruh kemas mainan pun Alisya tak kisah bas tu... dibiarkan je bas tu tersadai kat mana-mana... 

So disebabkan bas tu dah rosak... dan saya tengok Alisya dah tak main sangat bas tu... saya cadangkan pada Alisya untuk buang je bas tu... Cuba teka apa dia jawab?!

"Tak yah la... Beli baru dulu..." sambil peluk kuat-kuat bas tu... (dan dan tu juga dia main dengan bas tu... sabar je la...)

Apakah?!?! (dalam hati... padan muka... suka hati je nak buang barang kesayangan orang...) Tapi betul jugakan... selagi belum ada ganti pada yang lama... buat apa nak buang?!   :p

14 comments:

  1. Syg betul alisya kat bas tu yer.

    ReplyDelete
  2. Bijak ya Alisya,nak tunngu ada ganti baru boleh buang...

    ReplyDelete
  3. dah besar la alisya! rasa macam baru je gi tgk alisya masa mdm pantang dulu. ;D tgk alisya main bas tu, x sabar pulak sy nk tunggu salman besar mcm alisya. ntah dia nak main ape pulak. hahaha.. memang duit sy labur beli brg mainan die je la nnti mdm.. hik3...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah kan syue... rasa cam baru semalam u all beramai2 penuhkan bilik rumah saya sambil "menggentil" si alisya yang tgh lena tidur... dah besar pun dia sekarang...

      mmg budak2 ni masa dia kecil seronok la melayan... kadang2 boleh geram juga... :P salman mesti nak beli mainan yang berunsurkan perang... mcm pedang ke... senapang ke... ala2 SALMAN AL-FARISI... hahah

      Delete
  4. Salam, jarang kekanak pompuan suka main motokar ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam... ha ah kan? alisya salah sorang la kot.. hehhe

      Delete
  5. sayang betul dia dengan bas tu... mesti penumpang tu pun dia sayang sangat ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah... memang sayang sesangat... :D

      Delete
  6. Kalau anak suka main jagn buang sayang tu..
    menarik je mainan ni... leh beli kat dania ..
    singgah kembali nfollow

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zie... masalahnya dia tak nak main dah... sbb bas tu rosak... kadang2 tersadung... bahaya juga... sbb tu la saya nak buang... huhuhu...

      thanks singgah... :D

      Delete
  7. hehheh... bagus alisya... mmg syg dkt barg dia... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah... tapi kadang2 tu dia tak kisah juga :P

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...