Nuffnang Ads

Agoda Ads

Wednesday, September 04, 2019

Personal Branding dan Penulisan Viral

Saya tergolong dalam kumpulan orang yang suka 'melepak' di Facebook. Saya percaya, anda juga begitu. 

'Melepak' di sini bermaksud, menggunakan Facebook sebagai tempat untuk berkongsi cerita, mencari ilmu yang bermanfaat, mendapatkan rakan-rakan yang punyai minat yang sama dan 'menghirup' segala aura positif di kalangan orang yang berjaya mengubah hidup. 

Lihat saja bagaimana lapan orang influencer ini yang berjaya mengumpulkan pengikut dengan konten-konten yang sangat luar biasa. 

Mohd Fadli Salleh 
Kamarul Ariffin Nor Sadan 
Taufiq Razif 
Khairul Hakimin Muhammad 
Harith Faisal 
Azizul Azli Ahmad 
Khairul Ezuwan 
Nur Aliah Mohd Nor 

Bukan sikit-sikit pengikut mereka, malah mencecah ratusan ribu orang! 

"Ala, buat apa nak kumpul ramai follower? Chill, chill sudah..." ini ayat yang saya pernah sebut dulu, sebelum saya memiliki e-book Personal Branding dan Penulisan Viral ni. 

Saya akui saya suka menulis dan berkongsi di Facebook. Tapi siapa yang akan baca? Jika setakat rakan-rakan saya sendiri, ia tidak mencukupi. 

Saya perlu tahu bagaimana caranya hendak menarik lebih ramai orang untuk turut 'melepak' di Facebook milik saya. 

Penat rasanya menulis, tapi tiada siapa yang peduli. Sakit rasanya menulis, tapi tiada siapa yang baca.


Sedangkan dalam e-book ini antaranya didedahkan tiga fasa yang penting, iaitu fasa orang tahu akan kewujudan kita (Know), fasa orang suka pada kita (Like) dan fasa orang percaya pada kita (Trust). 

Selain tiga fasa ini, ada pelbagai lagi 'tips and trick' yang didedahkan oleh lapan influencer ni. Rugi jika kita hanya menggunakan Facebook sekadar suka-suka, kerana sebenarnya kita boleh dapat lebih dari itu. 

Jika dinilai harga perkongsian mereka ni, mencecah ribuan ringgit. Tapi hari ini anda boleh dapatkan dengan harga promosi, RM99 saja. Esok, harganya naik menjadi RM139. 

E-book ini bukan hanya untuk para peniaga, guru-guru, para pendakwah, malah, ia sangat bermanfaat bagi orang biasa macam saya. 

Nak tunggu harga naik lagi, atau bertindak sekarang? Klik link ini segera sebelum tempoh promosi tamat, E-book Personal Branding dan Penulisan Viral, https://bit.ly/2jTPWg5

Kalaulah saya boleh kongsi semuanya... #personalbrandingdanpenulisanviral

4 comments:

  1. tersenyum tgk nama doc yg sya ikuti pun ada kt situ... cara penulisan , jalan cerita dan cara komunikasi dengan follower mmg sangat penting untuk tarik ramai followers

    ReplyDelete
  2. saya pun kadang2 follow jugak tulisan2 diorang...memang hebat idea masing2...kena belajar lebih lagi kalo saya nak buat post viral macam diorang tu...yang penting, isinya kena ada manfaat untuk orang lain..

    ReplyDelete
  3. Saya pun follow diorang, content diorang menarik, rugi rasanya kalau tak baca...hehe

    ReplyDelete
  4. saya antara mengikut mereka..penulisan mereka dapat membuka minda kita...alhamdulillah

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...