Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, February 15, 2012

Mungkin dah Serasi...

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum & salam ziarah,

Alisya ni memang susah nak
pandang kamera...
Dah lama juga saya tak bercerita tentang Adam Faris di Taskanya... Dah hampir 2 bulan dia sekolah... Belajar ABC, 123, lagu kanak-kanak, membaca doa, membuat aktiviti-aktiviti seperti memberus gigi, bermain dan sebagainya... 

Untuk 3 hari yang lepas... Faris dah tak nangis lagi bila abahnya hantar ke sekolah... dia nampak dah serasi atau dalam erti kata lain, dah dapat menerima hakikat bahawa dia kena pergi sekolah! :p 

Banyak juga lagu kanak-kanak yang dia ajar adiknya... Salah satu lagunya cam gini:
"Tanya cama kopok, apa cebab goyang,
Nanti jawab kopok, angin yang gonchang..."
(heheh... Faris masih lagi pelat... dah berapa kali saya cakap POKOK.. dia tetap sebut KOPOK... Alisya pun layan jek abang dia nyanyi versi pelat...)

2 hari lepas dia hafal 2 baris tu je... hari ni dia dah hafal lagu tu (walaupun masih sebut dengan pelat) siap dengan gaya-gaya sekali...Kelakar pulak tengok dia... (sebab Faris montel sikit...)

Tadi, lepas abah ambil dia dari sekolah, abah cakap Faris nangis... 
Saya tanya kenapa? 
Dia mengamuk, main musical chair, dia kalah dia meraung-raung kata nak MENANG... :p 

Saya gelak je la... terus teringat semalam lumba naik tangga siapa menang... Dah tentu la mamanya ni menang... dia meraung sakan... sampai menitik-nitik air mata... Akhirnya saya kena lumba lagi sekali... then kasi dia menang... baru la dia ok... Bila dah menang tu macam biasa la... belagak kata "mama ngan Alisya kalah...!!" (dia ulang-ulang banyak kali yang dia menang, sampai rasa sakit hati pulak... :P)

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...