Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Saturday, July 14, 2012

Bermain Dalam Panas Terik...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

"Kawan... buat apa tu?" tanya Faris (melalui tingkap rumah kami) kepada anak-anak jiran sebelah yang sedang bermain basikal. 

"Main basikal..." jawab Alisha anak sulung kak Azah dan abang Sham.

"Kakak... kakak uat apa tu?" tanya Alisya, anak saya pula.

"Keluar la..." jawab Alisha memanggil Faris dan Alisya keluar. Mereka cuba memujuk saya agar membenarkan mereka keluar bermain... Alisya pula dah menjerit-jerit... Akhirnya saya bukakan juga pintu... 

Ok... inilah cara mereka bermain... Dipisahkan dengan pagar... Anak-anak jiran beralaskan tikar dan payung, manakala Faris dan Alisya berbumbungkan play tent. Maka bermandi peluh la mereka berempat... 


Saya terbalikkan play tent ni sebab disebelah atasnya
ada dua lubang..




Mereka bertukar-tukar mainan, buku, puzzle, malahan makanan! Seronok sangat mereka sampai tak kisah cuaca yang sangat panas... Even berpeluh-peluh pun mereka tetap bermain sakan. Bila agak berpeluh sangat-sangat mereka masuk ke dalam rumah dan duduk di bawah kipas.. Bila peluh sedikit kering, mereka keluar lagi... 


Alisya saya macam bos pula... siap "cekak pinggang"!
Apa yang penting mereka sangat seronok bermain hari ni... bila keempat-empat kepenatan, mereka tidur petang dengan lena... ;-)


p/s: Tiba-tiba terfikir... kalaulah ada 'pondok wakaf'... mesti mereka lagi seronok bermain... 

14 comments:

  1. hahha . macam teya dulu2 . seronok main2 macam tu . eheks :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah kan teya... akak dulu pun main cam gini gak ngan jiran sebelah rumah... tapi dulu rumah tu ada bumbung... so tak de la panas...

      Delete
  2. suka tgok pic play tent tu.. menarik :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. play tent ada banyak jenis yg kami beli tu kononnya kereta bomba... seronok la mereka main...

      Delete
  3. Gembira eh dpt kuar wpun panas heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah... tapi kesian pulak tengok... sebab berpeluh2 masing2...

      Delete
  4. alisya dah nampak ciri2 madam dah! kikiki.

    ReplyDelete
  5. comel pulak khemah mainan tu.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?! ada banyak jenis play tent ni... comei2...

      Delete
  6. alaa..syoknye..dlu tecik2 xrase nak main dlm play tent nih..hiks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah kan? dulu tak de menda2 cam ni...

      Delete
  7. a'aa kalu ada pondok wakaf tu mg lg seronoklah dorg :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... kalau la dpt sebiji... syok juga!! haha

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...