Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, October 23, 2013

Speechless :-((


Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Gambar ini sangat-sangat menusuk hati keibuan saya... Setiap kali menatapnya dan membaca nukilan dari hati seorang ibu membuatkan air mata saya tidak berhenti mengalir... Moga Allah memberikan kekuatan dan ketabahan buat ibu ini serta ahli keluarganya... Eyna... anda memang seorang ibu yang hebat...! Tabahlah duhai kawan... :'(

Gambar dan nukilan dari FB Eyna Hfy

Adhry,
Sehari sudah adhry meninggalkan mama, abah.. abang aqeel dan kakak aryn..
Mama masih ingat saat pertama Adhry lahir ke dunia..
Kau hadir dengan senyuman... kau pergi juga dengan sebuah senyuman..

Maafkan mama andai ada kekurangan sepanjang 40 hari mama menjaga Adhry...
Mama redha dengan pemergian Adhry.. sesungguhnya Allah bersamamu sayang...

Adhry.. malam terakhir itu Adhry tenung mama tanpa kelip.. seperti hendak mengatakan sesuatu...
Tapi mama tak faham.... mama mintak Adhry tido.. dan mama teman Adhy disisi.. mama pesan pada Adhry.. "Tutup mata nak... mama ada disini.. Adhry tido ye.. jangan takut Allah ada bersama kita"..
Mama tak sangka itu ucapan terakhir mama pada Adhry..

Pagi itu selepas doktor kata Adhry tenat...hati mama gelisah.. tapi mama bisik dalam hati... jika itu yang terbaik untuk mu mama redha..
Mama tak sangka mandian pertama dan terakhir mama buat Adhry adalah mandi jenazah...

Dakapan terakhir dari mama buat Adhry selepas Adhry tidak bernyawa..
Jika semua itu mama tahu.. 40 hari mama akan peluk Adhry tanpa henti..

Adhry...
Mama perlukan masa untuk mulakan hidup mama tanpa Adhry..
Badan masih rasa mengigil... Di mana-mana di dalam rumah mama terbayang Adhry.... mama minta abah ubah perabot untuk hilangkan bayang2 mama pada Adhry.. mama minta abah tukar tempat tido dengan mama ... agar mama tidak terjaga malam dan mencari Adhry di sisi...

Tapi mama tipu... itu semua tak dapat hilangkan perasaan rindu mama pada Adhry..mama tewas dengan air mata ... mama tewas apabila mama terdengar alarm di telefon berbunyi tanda waktu menyusu Adhry setiap 3 jam...mama tewas bila mama melihat barang2 Adhry..Ya Allah berat sungguh dugaan mu kali ini buat kami...

Mama berdoa agar setiap apa yang Allah takdirkan ini membuatkan kami lebih dekat denganNya... agar berlipat ganda amalan akhirat kami... Insyallah.. Adhry Haqqi.. Adhry akan bertemu dengan abg Arish.. Kelak kita semua akan bertemu semula...ingatan mama dan abah buat Adhry dan Arish tidak pernah putus...

Tempat mu pasti disyurga nak.....
Yang merindu anak-anak mama,
Mama..


Nota kaki: Kuat juga penangan teknologi, bila saya juga turut merindui Adhry Haqqi... (Sebelum ini saya ada publish entri Baby Adhry Dalam Kenangan)
Innalillahiwa innailaihirojiun... Sedekahkan Al-Fatihah buat allahyarham baby Adhry Haqqi... Moga rohnya tenang di sana...Saya pasti dia sedang tersenyum bahagia... 
 

* * *
Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


32 comments:

  1. serius entry dan kisah nie buat naluri seorang ibu mengalirkan airmata..Allah bersamamu adhry..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul nur fahz... biarpun baca berkali2... air Mata tetap mengalir...

      Delete
  2. Salam singgah. sy jug tersentuh bila membaca bab kasih dan sayang ni... yg hidup pasti menemui ajalnya cuma waktunya kita tidak pasti.. perginya anak kecil akan mendoakan kesejahteraan ibubapanya..dan menanti di syurga. ~ www.nazlee.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul baby adhry menunggu ibu bapanya di syurga... in sha Allah...

      Delete
  3. InsyaAllah anak tu akan tunggu kat pintu syurga..

    ReplyDelete
  4. x sanggup nak baca...sbb mesti sedih yg amat...semoga mama adhry tabah

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg sedih noe... :-(( tapi mama adhry mmg kuat...!

      Delete
  5. sayu je baca...insyallah anak2 dier menunggu di sana

    ReplyDelete
  6. Sedihnya... Semoga mama Adhry tabah hendaknya..

    ReplyDelete
  7. Untungnya ibu dan bapa dia,dah ada bidadari tunggu di pintu syurga.

    ReplyDelete
  8. berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul..
    semoga mama Adhry redha dengan ujian Allah ini

    ReplyDelete
  9. sesiapa yg membaca pasti tersentuh.beliau insan terpilih yg dipilih Allah UTK MENERIMA DUGAAN SEHEBAT INI

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul PK... beruntunglah dia... kerana pasti anak2 menanti di syurga...

      Delete
  10. sedih sgt k.nora.. ;'( beruntung ibu2 yg ada anak tggu kt sana kan. Allah uji sbb mereka tabah dan mampu, kalau kita, xtau lg mampu ke tak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal wani... kawan akak yang hadapi... tapi kitaorg yg pakat sedih nangis bagai... beruntunglah dia...

      Delete
  11. saya pun ada terbaca psl ni kat fb kak.. YA Allah.. sedihnya rasa.. tak terbayang kalau kita ditempatnya

    ReplyDelete
  12. Tersentuh sangat membaca kisah ibu ini...moga dia tabah dan ketahuilah anaknya sentiasa munuggu ibunya diJannah sana...Subhanallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin... mudah2an begitu la... subhanallah...

      Delete
  13. Moga mereka tabah... Mmg sebak sgt baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul masya... sebab sifat keibuan kita...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...