Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Saturday, February 05, 2011

Trilogi Cinta

Assalamualaikum & salam 1Malaysia...




Agak lama juga saya tinggalkan aktiviti membaca novel yg dulu merupakan hobi saya... Kenapa ya? Mungkin krn desakan kerja.. Benar, saya tidak byk masa senggang skarang... Tuntutan kerja dan anak2 membataskan aktiviti yg satu ketika dulu menjadi kegemaran saya...

Sejak ada filem & drama yg diadaptasi dr novel, agak terubat juga kerinduan thdp hobi tu... Ingat lagi ketika filem Lagenda Budak Setan (Ahadiat Akashah) ditayangkan... Saya sanggup pulang ke Gombak dan mengambil novel itu... Org sibuk tgk filem, tp saya sibuk mengulangkaji novel itu... Ye la, dah ada anak2 kecik ni, xkan nak p tgk wayang pulak.. So baca je la novel tu... Skrg2nya, bila org becerita, saya boleh la nyampuk.. :p atau apabila garapannya tidak sama spt dlm novel, saya blh ckp: "oo kalau dlm novel tu, cam ni..." so, mcm hebat skit la... :p

Yg latest... Saya sdg kemaruk dgn drama "Trilogi Cinta" yang ditayangkan setiap hari Ahad, Isnin & Selasa pada jam 10pm.. Drama ini adalah adaptasi dr 3 novel Sharifah Abu Salem... Iaitu 'Tak Seindah Mimpi', 'Tak Semanis Impian' & 'Tiada Lagi Mimpi', terbitan Alaf21.










Ketika umur saya 21 thn, saya mbaca novel ini & cuba membayangkan segala watak, jln cerita, emosi & konflik didalamnya... Tp sekarang ia telah divisualkan! Saya sgt excited! :D Macam xpercayakan? Novel yg saya miliki 10 thn lalu, kini ditayangkan di kaca TV..!! Wah, seronok... seronok... seronok...! Ini adalah OST Trilogi Cinta yang sedang hangat ditayangkan di TV1... Selamat menonton!!


Lirik Lagu Dalam Diam – Siti Nurhaliza & Kris Dayanti

Telah ku pilih jalan ini
Meski kini ku sendiri
Renungi erti sepi
Tak lagi ada satu kata
Satu jiwa dalam cinta
Yang ada hanya hampa

Semakin terasa
Semakin berbeda
Sungguh sangat menyeksa

*Kata hatiku
Kusimpan dalam diam
Tak perlu ucap lagi

**Kau kan mengerti suatu hari
Mengapa harus terjadi

Semakin terasa
Semakin berbeda
Sungguh sangat menyeksa

Sepiku lara
Hatiku hampa
Kerana cinta
Menyeksa di dada

Chorus
Lelah aku mencari
Ruang cintamu
Untuk cintaku
Bagi cinta ini

Lelah terus berlari
Tanpa bererti
Membelah hati
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Daku terus mencari…
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Ulang *, ** dan chorus

Yang hilang biarlah menjadi kenangan
Biarkanlah… lepaskanlah…

Ulang chorus
Telah ku pilih jalan ini
Meski ku sendiri
Renungi erti sepi

4 comments:

  1. citer ni best! tapi saya x suka rosyam nor brlakon..

    asyik buat memek muka sama je.. Semua drama yg die brlakon mesti buat muka macam tu.. hahaha!!

    ReplyDelete
  2. hahaha saya pun tak suka rosyam... tapi saya suke sharifah abu salem... hehehe

    ReplyDelete
  3. yeahh..akak..kite pon peminat ke3 buku nie..tapi memang cite kat tv x sebest cite novel..ala2 mcm lagenda budak setan yg kurang memberangsangkan..agak2 kalo tukar pelakon dan pengarah mungkin lebih better kot..he3

    ReplyDelete
  4. Wawe... akak tak kisah pun sape pelakonnya.. asalkan akak dpt tgk adaptasi novel ni... sebab cam best skit... hehehhe...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...