Nuffnang Ads

Agoda Ads

Thursday, August 22, 2013

Puri... Yum Yum! ^_^

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam 15 Syawal,

Ingat lagi pada entri saya pasal resipi puri tu? Alhamdulillah, masa hujung-hujung Ramadhan hari tu (28 Ramadhan to be exact) saya dah pun buat puri ni... Memang mudah dan sedap la... Puas hati masak sendiri sebab boleh buat banyak dan makan pun banyak...!! :P

Saya buat di rumah famili saya di Gombak... Abang dan kakak-kakak saya sakan juga makan puri ni... adik saya je tak sempat rasa... Sebab dia ingatkan keropok papadom... tak de la dia makan... Lastnya kakak saya habiskan... bila dia tau tu puri... dia request untuk saya masak lagi... next time la ye Yap... hehe 

By the way... Puri saya tidak dicanai dengan nipis... sebab tu nampak tebal sikit... Tapi sedap dan rangup je bila makan... Saya tak pandai buat kuah dhal lagi... (sedang mencari resipi kuah dhal yang mudah...) Tapi disebabkan teringin nak makan dan masak sendiri puri ni... maka saya buat kari ayam... Yum yum... ^_^

So, kawan-kawan yang nak try buat puri ni boleh la salin resipi di entri saya yang lepas. Lepas ni tak perlu la nak ke mamak untuk makan puri ni... boleh buat sendiri... yang pasti mudah dan murah!! Selamat mencuba... 

Nota kaki: Sedang bertungkus lumus untuk kurangkan entri dalam draft!! Haih!

* * *

Tupperware Kiyter sedang merekrut ahli baru dalam team kami. 
Nikmati diskaun sehingga 25% sebagai ahli  
(atas barangan Tupperware, TupperChef, TupperClean, NatureCare, Nutrimetics, NanoNature) 
dengan yuran keahlian hanya RM70.00
Juga nikmati pelbagai lagi keistimewaan lain 
seperti komisen bulanan, peluang melancong dan kereta.

Call/SMS/Whatsapp: Nora: 0193441384 / Kamarul: 012-6526556
Jom Sertai Kami! ^_^

13 comments:

  1. first time dengar. nmpk sedap. boleh test lepas ni. thanks for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. try makan kat mamak dulu... then buat sendiri.. hehehe

      Delete
  2. macam sedap je .bole pos sikit nak bg tira rase . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai dah abis dah pun... pos gambar je boleh... hahaha

      Delete
  3. Replies
    1. normi, buat draft sebab takut terlupa tarikh nanti... huhu... tapi biasanya draft hanya ada tajuk dan beberapa ayat je :p

      Delete
  4. xpnh mkn pun kak.. mula2 td ingat puri yg msk utk baby tu.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha... try la buat ina... kedai mamak je ada jual puri ni... sedap!

      Delete
  5. Kalau papadom dah biasa , puri nih bila tgk resepi , oh baru tahu benda tu namanya puri ... nak gak try buat ...

    ReplyDelete
  6. hohoho kat kuching ni payah cari mamak yang best. kene balik Kl la nmpknya...

    ReplyDelete
  7. tak pernah lagi makan puri.. ada masa boleh try ni.. thanks for the recipe :)

    ReplyDelete
  8. Yummy! nampak sgt menyelerakan..
    kena cuba buat sndiri ni...:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...