Nuffnang Ads

Agoda Ads

Thursday, April 21, 2005

Kes Ragut Semakin Menjadi2...

Artikel ini dipetik dari forum www.rojak.org
Peringatan untuk diri sendiri dan kaum Hawa sekalian...

Assalamualaikum

Baru dapat tahu dari seorang kawan yang adik iparnya, seorang perempuan, menjadi mangsa tikaman di Sunway. Kira-kira pukul 9 PAGI, beliau memandu keretanya di Sunway selepas menghantar suaminya ke SJMC. Keretanya telah dilanggar dari belakang dan kemudiannya disamun dan ditikam di Sunway.

Sekarang berada di ICU disebabkan kehilangan 75% darahnya akibat tikaman tersebut. 2-3 hari lepas, di Negeri Sembilan, seorang wanita yang keretanya telah dilanggar dari belakang, menjadi mangsa samun dan rogol.

Kejadiaan serupa ini banyak berlaku sejak 2-3 bulan ini. Dalam TV, rancangan 999 kemarin ada memaparkan kejadian serupa. Dalam rancangan tersebut, 2 kejadian dipaparkan.

Pertama, seorang wanita yang memandu di Seksyen 7 Shah Alam kira-kira pukul 11 malam, keretanya di langgar dari belakang. Dia kemudiannya dilarikan ke kawasan pembinaan di Shah Alam dan dirogol bergilir-gilir.

Kedua, di Gombak Setia. Kereta seorang wanita di langgar dari belakang. Semasa pertengkaran, lelaki yang pura-pura menyuruh wanita tersebut memerikasa samaada pintu belakang boleh dibuka atau tidak, telah menolak wanita tersebut kedalam kereta dan rakan lelaki tersebut telah memandu kereta tersebut. Mangsa telah dirogol rasanya (mungkin saya silap).

Dia juga telah dicederakan dengan pisau di jari termasuk diKELAR dipaha (ada la dalam 3-4 inci).

So kekawan, berhati-hati lah. Tidak kira yang dah kawin atau belum.

Terkini... minggu sudah (2nd week of Appri) kejadian makin melampau. Mangsa adalah wanita mengandung. Tempat ialah di USJ Taipan. Apa yg saya tahu mangsa lambat dibantu. Kes ini mangsa belumpun masuk kereta. Beliau diserang/rampas kemudian penyerang melarikan diri. Orangramai kaku atau langsung tak peduli.

Disini, saya menyeru kpd semua sekiranya berlaku depan mata. TOLONG bantu.. saya percaya keberanian akan menjadi ketakutan pd penyerang yg berhatikan binatang!

Peringatkan kenalan, saudara mara serta isteri (atau isteri-isteri) kita "Apa-apa hal, LOCK YR. CAR & JANGAN KELUAR DARI KERETA!". bunyikan alarm, biar semua dengar yg anda dlm kesusahan MAKE SURE ADA NO. PHONE POLICE DLM HANDSET & CALL YR. HUSBAND/NEARBY RELATIVE, KALAU DAH SYAK ACCIDENT TU SCAM, CEPAT-CEPAT PECUT BILA DIA ORANG KELUAR KERETA.

p/s: kak tiah (mangsa ragut di parking lot nak ke Mines. kejadian berlaku pada 18 april 2005)... harap cepat2 sembuh... nasib baik calar skit2 je...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...