Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Friday, October 12, 2012

Ala... Gas Habis!!!

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Alahai... tang ni yang leceh... bila tengah syok memasak GAS HABIS pula! Kalau di Gombak, memang ada spare satu tong gas baru... So, memang tak de la masalah bila gas habis... Kat rumah sewa ni... tak de pula ruang lebih nak menyimpan gas spare... sebab dapurnya terlalu la kecil... bila habis, kalut la juga... Nak tak nak kena la masak dalam ni... 


Tapi alhamdulillah siap juga nasi minyak dan ayam masak merah saya untuk encik hubby bersarapan pagi... (nampak gayanya sampai ke malam la makan lauk ni... nasib baik masak lebih...)



 Jom LIKE page ni... 

Psst! Kalau jadi macam ni... rasa macam bagus juga kalau ada dapur elektrik... tapi harganya... RM3k lebih... adui!

 

16 comments:

  1. macam ni lah bila gas habis tetiba..guna rice cooker...

    ReplyDelete
  2. Masak juga lauk sedap wlpn gas habis.Kak Nurul wlpn ada tong gas spare tp jarang refill bila habis,refill bila dua2 dah habis,huhuhu......

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha la ye ke? kalau cam tu tak la namanya gas spare... kira kalau dua2 kosong kalut juga la ye? hihihi

      Delete
  3. Pernah sekali fie tengah masak masak tiba tiba gas habis terpaksa la tunggu umi balik. Fie nie masak reti nak tukar gas memang tak reti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pe fie... bagus la reti masak... kalau tak reti tukar tong gas tak pe... sbb tu keje org laki.. hahahha

      Delete
  4. Alternatif kan...
    Yang penting dapat masak :-)

    ReplyDelete
  5. rajinnye masak pagi2 untuk husband... :)

    sye pn tak suka kalo tgh masak gas abis, kaco mood nk memasak..

    anyway, salam perkenalan...jom la join giveaway sye... http://www.alyzafisol.com/2012/10/anniversary-giveaway-by-alyzafisolcom.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan selalu rajin buat bekpes pun... kadang2 je rajin... :p

      thanks singgah... salam kenal... nanti saya terjah yea :D

      Delete
  6. hihi..itu mmg time kalut kan..tetiba duk asyik2 masak,gas abis..situasi ni sy pernah rasa..gas spare pun tkde..jln pintas nk masak cepat masak lam rice cooker tu..ekekeke...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?! tu la pasal... nasib baik saya mmg ada extra rice cooker yang untuk 10 pot tu... nasi minyak tu masak dalam rice cooker 5 pot... hai... nasib baik la...

      Delete
  7. adehhh.. tiba2 pulak nrs mcm nk msk ns minyak hari ni.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe kena masak tu sebelum bersalin... nanti kalau dah bersalin lama pulak nak tunggu pantang... :p

      Delete
  8. gas abis trus msk dlm priuk nasi...lg seng kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la... nasib baik ada extra rice cooker... adeh!

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...