Nuffnang Ads

Kuih Raya! (^_^)

Agoda Ads

Monday, November 05, 2012

Bersantai di Pantai Pengkalan Balak

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Alhamdulillah setelah sekian lama tak bermalam di hotel/resort... Dapatlah kami sekeluarga merehatkan badan di Perahu Layar Beach Resort, di Pengkalan Balak, Melaka... Walaupun "percutian" ini dalam Melaka juga... sekurang-kurangnya dapatlah bawa AF berjalan-jalan... Oh ya, ini pertama kali Alisya bermalam di resort. Memang seronok sangat dia...!

Dan yang paling penting... seronoknya dapat tengok laut... tersangatlah tenangnya... kalau 3 tahun lalu, hari-hari saya tengok laut... sebab kolej IKIP tempat saya bekerja dulu berhadapan dengan laut... 

Sekali sekala saya ada juga buat kuliah di depan laut tu... bila time lunch juga, hari-hari disapa angin laut... Nasi lemak... rojak ayam... Haih!! Sedapnya!! Ah, rindunya zaman mengajar dulu... Macam saya, Faris pun excited bila tengok laut... ye la... dulu pun encik hubby rajin bawa Faris main-main di tepi pantai...  Maklum la di Pahang dulu ada banyak tempat boleh singgah main air laut... 


Pemandangan dari dalam bilik
Hujan dah nak turun... Air pasang... Ombak kuat
tapi Faris tetap nak main ombak... Lastnya pegang
tiang yang penanda aras air laut tu... :p
Takut takut pun posing juga...

Alisya takut ombak, so dia tengok
dari jauh & main pasir...
Kesian kena main pasir sorang-sorang...
Hari nak hujan dah... tapi posing lagi...
Tak reti-reti lagi nak buat "peace"...
Konon-kononnya nak buat castle... tak lama lepas tu hujan pula...
Faris sedih nak tinggalkan laut...
Dia cakap dekat encik hubby tak nak balik...
Oh cucur udang ni ada jual berdekatan dengan resort yang
saya duduk tu... sedap betul!!

Nota kaki: Alhamdulillah dapat juga bermalam di sini... Tujuan ke sini adalah sebab encik hubby dan staf saja nak berkumpul makan BBQ... Main air laut tu sampingan je... hehe (^_^)

27 comments:

  1. Bestnya "Cuti2 Malaysia"...
    Kesiannya Faris...
    Nampak betul kesedihan dia kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... bila kata nak balik mmg dia sedih... dia cakap tak nak blk....

      Delete
  2. Saya pun rindu laut... masa kerja dulu pun, hari2 boleh tgk laut.... dari rumah pun boleh dengar bunyi laut kalau musim tengkujuh... kena cepat2 habis belajar ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seronok kena angin laut... bunyi ombak... memang best!

      Delete
  3. kalau dengan family x kesahla ke mane pon.memang beshkn :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sha... nak2 melayan karenah anak2...

      Delete
  4. as salam

    dlu akak gi masjid tanah tak sempat nak singgah sini tp akak singgah tanjung bidara kot.. :)

    ReplyDelete
  5. bestnya tengok Faris main air laut.. lama juga saya sekeluarga tak melepak tepi laut ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia mmg excited syiela... lama dah dia ajak pi main laut... tak dan nak bawa je...

      Delete
  6. best ye dpt g pantai...nk g jgkkkk

    ReplyDelete
  7. last pergi 2009..family day ofis ;D

    umh abg sepupu dekat2 area situ je;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh lama dah tu... kena dtg lagi ni.. hehehe

      Delete
  8. bestnyer..kita tak pernah sampai sini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada masa dtg la melaka... boleh kita ketemu! hihih

      Delete
  9. best gak main air camni. sy pun sk tp kalau ombak kuat sgt, sy pun takut jugak.. hihii

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah la ina... akak pun takut juga ngan ombak kuat... sejak tsunami dulu... masa tido malam tu tawakal je harap tak pape... terukkan?

      Delete
  10. Bestnya...nampak bilik tu dekat je dgn pantai :-)

    ReplyDelete
  11. best x?? melaka ni semua tempat pun bestkan.. akak ipar pergi bulan 3 hai tu dia kata bestt..

    ReplyDelete
    Replies
    1. melaka ni mmg best masya... tapi tersangatlah panasnya... huhuhu mujur ni sekarang musim hujan sikit... tak de la panas sgt...

      Delete
  12. Dh lama tak g Melaka Kali terakhir thn 2004

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...