Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, November 07, 2012

Ada HABUK Kat Armpit!!

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah, 

Sedang saya sibuk menjahit cross stitch, Faris yang sedang baring tiba-tiba datang dekat saya... 

Faris: Mama, armpit Ayies ada HABUK la mama... (dari ekor mata, saya perasan dia tunjuk ketiaknya...)

Saya: Hah? Faris main kat mana sampai habuk lekat? (tanya saya sambil terus menjahit... bila dia tengok saya endah tak endah... dia buka baju dan dekatkan ketiaknya pada saya...)

Saya: Eh apa ni Faris...?! Mama pegang jarum ni kan.. Karang tercucuk pulak!!

Faris: Ayies cakap... Armpit Ayies ada HABUK... tengok ni... (saya pun pandang...)

Saya: Chait! tu bukan HABUK... tu ketiak ada DAKI... dah jom mandi...!!

Sepanjang mandi tu Faris gelak-gelak... sambil gosok armpit dia... lepas tu dia cakap... "NI DAKI... DAKI... AYIES INGAT HABUK TADI!!" 

OK... itu adalah perkataan baru lagi untuk Faris... Adoi... sabar je la...  

6 comments:

  1. hikhik...comel je faris.belajar banyak2 lg perkataan dan perkara yg baik ye faris. :)

    ReplyDelete
  2. Kelaka la saya baca! Boleh lak dia perasan..

    *lama dah tak buat cross stitch. projek tergendala pun ada..separuh jln.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hikhikhik.. malu pulak! apa la faris ni...

      *ari tu buat cross stitch.. boleh tersalah kira... alamatnya kena buka semua blk.. tragis...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...