Nuffnang Ads

Agoda Ads

Tuesday, May 15, 2012

Mungkin Puding Roti Kukus?!

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Taska Faris akan menyambut Hari Guru esok dan setiap pelajar perlu membawa makanan atau dalam erti kata lain potluck... Sejak dapat surat dari pihak Taska Faris tu... puas saya fikir nak masak/buat apa... 

Saya ada mencadangkan pada encik hubby untuk buat homemade strawberry ice cream (memandangkan saya telah berjaya membuat homemade chocolate ice cream...)... tapi encik hubby kata... 

Inilah homemade chocolate ice cream yang saya buat...
"Nanti cikgu kata... dah la surirumah tapi bagi aiskrim jea?"

"La... cakap la homemade... lagipun kan pakai tupperware kita sendiri... bukan bekas aiskrim yang jual kat kedai tu..." balas saya sedikit kecewa... :-(  (saya rasa macam sesuai sebab lepas mereka makan-makan dan main... makan pula aiskrim tu... hm... nyaman... Melaka ni memang panas la..!!)

Encik hubby diam... tak de respon... So, saya menyifatkan encik hubby tak setuju... terus saya berfikir lagi apa nak buat... Ingat nak buat popia Nestum je... tapi macam tak sesuai pula... sebab nanti bersepah-sepah... 



Saya memikirkan makanan yang masih boleh disimpan, walaupun tak habis makan... macam aiskrim tu... popia Nestum tu... maknanya bukan la untuk dimakan esok je... tapi mungkin untuk 2 atau 3 hari...

Hm... then saya terfikir nak buat nugget sayuran + ayam boleh dicicah dengan sos cili or tomato... tapi terfikir pula... sesuai ke? Alamak... Pening!

Tadi masa jemput Faris dari Taska, tanya cikgu dia apa contoh-contoh menu yang biasa ibu bapa lain bawa... then cikgu cakap dadih, agar-agar, kek...   

"Sandwich sardin?" tanya saya. (menu ni tiba-tiba je keluar... tak plan pun...)

"Budak-budak kat sini tak makan sangat sardin... kalau telur makan la..." balas cikgu... Sambil saya berfikir... hm... sandwich telur... (saya pun dah lama juga teringin nak makan sandwich telur... hari tu cari mayonis tak de pula...)

Masa duduk-duduk tengok TV saya terfikir tentang puding roti... tapi saya tak de oven... buka internet dan cari resepi versi kukus... Yey jumpa... dan saya juga jumpa resepi sos kastardnya di sini... Saya rasa nak buat ni je la...  Penat dah saya fikir... Doakan menjadi ya... :P  

Jom LIKE page ni...

8 comments:

  1. mmm.. yummy yummyy!! sedapnye homade choclate ice cream tu..!

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedap akak... saya pun macam tak percaya boleh buat aiskrim sendiri... sama jek rasanya yg macam kita beli kat kedai tu... :P

      Delete
  2. insyaallah jadi pnyer.....hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. yey... menjadi... menjadi...!! :p

      Encik Atan sila tgk gambar... mesti anda terliur... hahahah

      Delete
  3. aiskerim..... sdap ni time pnas2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah mmg sesuai dengan cuaca yang panas kat melaka ni...

      Delete
  4. salam kak mcmane nak bt aiskrim 2 boleh bg resepi hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok.. boleh... akak buat entri resepi aiskrim tu ya...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...