Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, December 26, 2012

Upin & Ipin: Betul... Betul... Betul...

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Mesti ramai yang dah pernah dengar tentang Restoran Upin & Ipin kan?! Di Shah Alam ada satu, di Kedah ada satu... Kami singgah di Taman Melati Utama, MRR2. Dah lama juga perasan ada restoran ni ketika lalu di MRR2, tapi 'tak dan' nak singgah. Bila ada peluang ni, teruslah kami singgah... Dalam banyak-banyak pilihan menu makanan tu, kami pilih yang di bawah ni...

Air botol ni untuk AF ...
Asam laksa; pilihan encik hubby...
Nugget & fries ni untuk AF
Mee goreng mamak ni pilihan saya... ^_^
Pengat pisang ni tapau bawa balik... hehehe
Faris baru bangun tidur... mamai-mamai dia... heheh
Alisya excited dapat tengok kartun, poster, tv cerita Upin Ipin...
Mulanya saya ingat restoran ni hanya jual makanan untuk anak-anak... macam ayam goreng, nugget, fries je... tapi bila tengok menunya... Ha... excited terus... Ada nasi lemak, nasi berlauk, kuih-muih dan lain-lain... Yang menariknya, setiap menu tu... mewakili setiap watak yang ada dalam Upin Ipin tu... memang menarik! Sedap, sedap, sedap! (^_^)

Secara keseluruhan saya rasakan masakannya sedap...! Layan je makan dengan suasana yang "keanak-anakkan" (terasa muda remaja :P). Sambil makan tu, kita boleh menonton rancangan Upin Ipin, dan inilah pertama kali Faris dan Alisya tak lari-lari ketika kami makan... Kedua-duanya khusyuk menonton Upin Ipin sambil menghabiskan makanan. Dari segi harga saya rasa ia amat berpatutan.

Untuk ibu bapa yang berkunjung ke sini, pastikan anda membawa duit lebih, mungkin akan ada adegan anak-anak anda berguling di lantai restoran nanti... sebab... terdapat banyak pilihan barangan Upin Ipin dijual di sini... dari sekecil-kecil barang hinggalah sebesar-besar barang... Adeh!





Pilihan Faris dan Alisya adalah....:
Tak pasal-pasal je Faris beli payung Upin Ipin ni...
Alat tulis tu pilihan Alisya... dan dengan harapan buku solat tu
dapat bantu AF untuk belajar solat... 
Dua-dua muka baru bangun tidur... hehehe


Apa lagi... jom singgah! Betul, betul, betul!!! (^_^)


27 comments:

  1. Aduhhh... bab sampingan tu yg lemah tu. Mcm2 produk. Kena kawtim betul2 dgn adam sebelum masuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. huhu mmg la mama adam... harga brgan upin ipin tu lagi mahal dari harga makanan yg kitaorg makan... huhuh

      Delete
  2. memang kopak la bawak anak pi sini hehe. tapi satu idea yg menarik. bijak la owner kedai ni. mahal tak rega makanan kat situ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. makanan tak mahal CeqGu... tapi harga mainan tu lagi mahal dari makanan yang kami order... huhuhu

      Delete
  3. BANYAKNYA PILIHAN JUGAK YER...
    TAK PERNAH PG PUN.. KAT SHAH ALAM ADE SATU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. kat shah alam ada... saya ada baca review blogger lain pasal cawangan di shah alam harganya sangat mahal...

      Delete
  4. Ok, strategi yg sgt bagus, so amat berbahaya kalau saya bawak bebudak 4 org tu.. hehe.. tapi nmpk sgt menarik. kena cuba try test ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah lagi riuh la kalau MF bawa anak2 4 org tu... saya yang bawa dua org ni je pun riuh semacam... semua nak dibelinya... huhhu

      Delete
  5. Budak-budak mesti suka restoran macam ni. Makan pun sopan je tengok kartun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah.. betul tu... tenang je mak ayah... dpt mkn dengan tenang.. hehehe

      Delete
  6. ha ah, ingatkan restoren tu sediakan menu utk anak2 jer... bagus betul idea tokey restoren tu... boleh la bawa anak2 selalu kalau dapat makan dgn tenang

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu nur... makan dengan tenang.. heheheh

      Delete
  7. wah,x penah tau pun.. msti best kan.. btw,comey faris n alisya =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau ada peluang boleh la singgah rasa... hehehe thanks khairun...

      Delete
  8. harap restaurant UI bukak kat Congo ni.. boleh la bawak anak2 buah. haha! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. request la bukak franchise... mana tau dapat :p

      Delete
  9. ade restoran upin ipin ke...ketinggalan zaman lok.. hehe

    ReplyDelete
  10. mcm nak pergi jgk hehe..tapi malu la plak hehe ^_^ ..kena bawa adik2 nie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. la.. kenapa pulak nak malu... makan sedap :P

      Delete
    2. malu la saya dah dewasa hehe :P..madam takpe la ade anak sbgai alasan makan situ :P..apa pun mmg nk pergi jgk..tebalkan muka jgk :D hehe

      Delete
  11. slm kenal dan slm thn baru 2013!owh sy selalu bw ank2 kat upin ipin shah alam,sempoi makan smbl beli brg dan buku.makanan pun ok kan not bad dgn harga.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...