Nuffnang Ads

Agoda Ads

Monday, December 31, 2012

Entri Terbaik Sepanjang 2012

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Saya berkunjung ke blog AfifudinSohaini beberapa hari lalu kerana tertarik dengan entri melekatnya ketika itu tentang entri terbaik sepanjang tahun 2012 (segmen bebas syarat). Dan saya sangat-sangat berterima kasih kepada Afif kerana sudi membaca dan meletakkan entri saya sebaris dengan entri-entri menarik 2012 yang lain... 

Tiba-tiba saya terfikir untuk menyemak dan menganalisis entri tulisan saya yang paling banyak dibaca sepanjang setahun saya aktif berblog (2012). Oleh kerana saya meletakkan gadget "Popular Posts" di sebelah kanan blog, maka saya secara umumnya dapat melihat 10 entri terbaik yang sering berubah kedudukkannya bagi tempoh sebulan (bergantung pada pencarian keyword dan beberapa faktor lain). 

Sehingga entri ini ditulis (jam 11.45 pm), saya senaraikan lima entri penulisan saya yang mendapat bilangan bacaan terbanyak sepanjang 2012.

1. Yey, Puding Roti Kukus - dibaca sebanyak 8892 kali

2. Pantang Larang Semasa Kehamilan - dibaca sebanyak 4158 kali

3. Resipi Mudah: Sambal Nasi Lemak - dibaca sebanyak 2519 kali

4. Tiga Punca Remaja Lari Rumah - dibaca sebanyak 1510 kali

5. Mungkin Puding Roti Kukus - dibaca sebanyak 1091 kali

Mungkin daripada analisis ini, bolehlah saya rancang apa yang saya nak tulis dan abadikan dalam blog ini selain dari kisah saya dan anak-anak.

Blog ini telah wujud sejak tahun 2004 (ketika itu penulisan diari secara online masih belum popular seperti sekarang), tetapi saya hanya menulis ketika saya rasa ingin menulis. Kerana itu sepanjang tahun 2004-2011 penulisan saya tidak pernah lebih dari 100 entri setahun (nak capai 50 entri pun susah).  

Tetapi sepanjang tahun 2012 ini, saya telah menulis sebanyak 134 entri (publish) berbanding tahun-tahun sebelumnya (tidak termasuk yang saya simpan di dalam draft). So, secara peribadinya ini merupakan kejayaan besar buat saya...   

Nota kaki: Jom check entri terbaik anda sepanjang tahun 2012... dan tinggalkan link di ruangan komen ni... Boleh saya terjah pula... (^_^)

Selamat Tahun Baru buat semua... Moga perjalanan tahun 2013 ni lebih baik daripada tahun-tahun sebelumnya... dan moga Allah mengurniakan rezeki yang mencukupi buat kita semua... InsyaAllah... Amin...

 

26 comments:

  1. Perghhhh banyak nya view untuk setiap entry akak, fie punya rasanya paling banyak 600 je kot. Huhu. Tahniah sis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks fie... fie pun rajin singgah blog akak ni... terima kasih la banyak2... (^_^)

      Delete
  2. wow ramainya yg skodeng resepi puding kukus tu ...mesti sodap ni :)

    ReplyDelete
  3. wah, banyaknya bilangan kali entry2 tu dibaca... saya yg paling byk pun 200+, masih banyak yg kena belajar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nur.. tu untuk setahun tu... kita sama2 masih belajar ni... :)

      Delete
  4. wahhh... banyaknya page view. ni memang pakcik google sayang ni. hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh baru cek dashboard... mmg sumber paling banyak dtgnya dr google... hm...

      Delete
  5. Salam tahun baru.. NK,

    Ramainya yang skodeng setiap N3 tu... huhuhu, dah ramai pengikut setia... saya segan la pulak nak senaraikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahun baru... ^_^
      alhamdulillah kalau betul ada pengikut setia... tak pe nanti saya gi terjah blog MystoryPic... hehehe

      Delete
  6. Wahhh dasat tu, saya x perasan pun berapa orang view untuk setiap N3, iyelah untuk datang singgah ke blog saya pun berapa kerat aje, :). Tapi saya memang suka blog walking dan membaca kisah2 yg tertulis di blog masing2. Seronok baca, pelbagai orang dgn pelbagai cara bentuk penulisan, ada yang kekadang bust saya terkesima, sungguh ramai yang hebat dan bijak dalam penyampaian cerita dan boleh menarik traffic ke blog mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah.. saya sendiri pun tak sangka... bila buat analisis rasa macam "Biar Betul ni.." Apapun saya masih lagi belajar selok-belok blogging ni...

      Delete
  7. Saya takda pulak semak entri yang popular sepanjang tahun 2012 dulu. Hehe.. Boleh jugak dibuat entri ni.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha.. buat... buat... untuk rekod sendiri... :D

      Delete
  8. resipi??suka1000x~~

    hpy 2013..;)

    ReplyDelete
  9. salah seorang yang skodeng Resepi Mudah: Sambal Nasi Lemak tu sayalah hihihi, entry akak memang best

    ReplyDelete
  10. ramai yg sk puding roti kukus akak ni ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai.. bukan resipi akak pun ina.. kalau tgk enrty tu mana ada resipinya... resipi tu akak link terus ke blog pemilik resipi tu...

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...