Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Tuesday, July 30, 2013

"Adik Tak Bau Mama..."


Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam 21 Ramadhan,

Dah dua tiga kali sahur Alisya bangun jam 4.30 pagi... Dia bukan bangun untuk bersahur... Tapi mencari mamanya...

Saya: Kenapa bangun awal sangat? Alisya nak puasa ke?

Alisya: Tak... Adik cari mama...

Saya: Kenapa? Mama nak sahur... Alisya tidur kat atas ya...?!

Alisya: Tak nak... Adik tak bau mama...

Alololo, pandai pula dia... Tekejut juga bila dia cakap macam tu... Terus saya dukung dia, letak di atas tilam di ruang tamu sambil saya siapkan makanan untuk sahur... Dan selalunya dia akan minta susu dan terlelap semula bila saya cakap saya nak masak di dapur...

Alisya ni ada satu perangai, dia tak suka kalau saya tak beritahu ke mana saya nak pergi... Kalau saya ke dapur, saya kena beritahu dia kenapa saya nak ke dapur. Lebih kurang macam minta izin la... Kalau saya tak buat macam tu... maka meraung la dia minta saya duduk di sebelahnya sehinggalah dia bertenang semula... Hai la anak...


Nota kaki: Saya pun kalau pergi training Tupperware, mesti tak sabar nak balik dan "bergaduh" dengan Faris dan Alisya... Tiba-tiba terfikir... Kalau saya "tak de" nanti, macam mana agaknya Faris dan Alisya...?! (sedih pula! :( )

* * * 


Tupperware Kiyter sedang merekrut ahli baru dalam team kami. 
Nikmati diskaun sehingga 25% sebagai ahli  
(atas barangan Tupperware, TupperChef, TupperClean, NatureCare, Nutrimetics, NanoNature) 
dengan yuran keahlian hanya RM70.00
Juga nikmati pelbagai lagi keistimewaan lain 
seperti komisen bulanan, peluang melancong dan kereta.

Call/SMS/Whatsapp: Nora: 0193441384 / Kamarul: 012-6526556
Jom Sertai Kami! ^_^

9 comments:

  1. bagus tuh . boleh jaga sakit pening mama . bila dah selalu ada kat sebelah , hubungan tu memang akrab . ni boleh demam klu lama x juma nih ...

    ReplyDelete
  2. Biasalah tu anak mama. Asal tak melekat 24-7 dgn kita takpalah. Tapi kalau tak nampak muka, rasa cam rindu sangat2 kan?

    ReplyDelete
  3. alisha pun skrg dah pandai camtu kak.. dia duk merengek.. bila saya gtau nak g tandas ke masak ke.. reti plak diam...

    ReplyDelete
  4. Dari kecil sampai besar duk dengan mama, harus lah tau bau mamanya. hehehe. Mesti manja kan?

    ReplyDelete
  5. Alahai attachnya dia ngan mama... tp bebudak mmg cam tu NK...sangat close dgn mama ... yg OKje pulak dak TLBD tu nak berak pun nak inform hehe

    ReplyDelete
  6. ini betul2 anak mama ni.mesti tak pernh berengang lama2 dengan mama kan

    ReplyDelete
  7. alahai .. jgnlah pikir yg bukan² sampaikan bila awak takda nanti .. insyaallah aturan allah tahulah mereka berdikari.. (walapun kdg sy ada jgk pikir mcm tu.. sbb amir kan rapat dgn saya)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...