Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Monday, July 08, 2013

Faris 'Qomat' Buruk!

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Hari ni balik Tadika, Faris cerita pasal cara dia baca qomat (iqamah). Katanya, dia baca qomat buruk (baca sebagai tak sedap)... Sambil baca qomat pada saya dengan pelatnya... 


Faris: Ha tengok Faris baca buruk!! (sedikit marah)

Saya: Bukan buruk... Faris tak pandai sebut betul-betul lagi... sebab tu kena baca buku iqra tu selalu.

Faris: Buruk... buruk... buruk... kenapa Faris baca buruk?!

Saya: Nanti kita belajar baca qomat kat rumah ya... Kita baca satu-satu... perlahan-lahan... (pujuk saya...)

Faris: Boleh ke baca dengan mama? Ke... kena baca dengan abah?

Saya: Mama pun boleh... kalau malam boleh baca dengan abah...

Sambil Faris baca qomat lagi... Lama-lama dia menjerit sendiri, sebab bacaannya 'buruk'! Tak pe... kita praktis lagi ya sayang!

* * *


Tupperware Kiyter sedang merekrut ahli baru dalam team kami. 
Nikmati diskaun sehingga 25%-30% sebagai ahli  
(atas barangan Tupperware (25%), NatureCare, Nutrimetics, TupperClean) 
dengan yuran keahlian hanya RM70.00
Juga nikmati pelbagai lagi keistimewaan lain.


Call/SMS/Whatsapp: Nora: 0193441384 / Kamarul: 012-6526556
Jom Sertai Kami! ^_^

10 comments:

  1. Allah.... tersentuh hati bler Faris sungguh2 nak perbetulkan bacaan nyer... Alhmdlh...

    ReplyDelete
  2. alahai bagusnya dia..kecik dah pandai iqamat dia xsedap..:)

    ReplyDelete
  3. hihihi...stress sangat la tu...sbb baca buruk...praktis lg ya Faris...nanti mesti baca cantik ..

    ReplyDelete
  4. semangat faris belajar qamat dan berusaha nak baikinya.... bagus la faris ni, bijak!

    ReplyDelete
  5. allah budak² ni .. ada jer .. nasib baiklah nora pandai pujuk...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...