Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, October 07, 2015

Medina: Innallaha Ma'ana

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Tadi saya tengok Malaysia Hari Ini (MHI) di TV3. Hujung slot MHI tu ada jemputan kumpulan nasyid Medina. Saya tak tahu pula rupanya ahli kumpulan Medina tu dari band Indonesia, iaitu MATTA (ala yang popular dengan lagi Ketahuan tu...) Mereka dah pun berhijrah... dan mula menyanyikan lagu-lagu dakwah. Ini adalah salah satu lagu yang dinyanyikan dalam MHI tadi...

Renungkan liriknya dengan mata hati... Jika kesedihan/ketakutan/kesusahan/kesempitan, mengadulah hanya pada Allah.

Di saat kau merasa sendiri
Dan kau merasa ada sesuatu yang hilang
Kau merasa lelah dan merasa lemah 
Cemas dan gelisah menghantuimu

Segera kau dekatkan diri pada Allah
Adukan semua masalahmu kepadaNya
Berdoalah padaNya jangan putus asa dengan rahmatNya,
Hanya Allah yang dapat menolongmu

Innallaha ma'ana 
Janganlah kau takut
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa
Innallaha ma'ana
Janganlah bersedih
Tersenyumlah dan sambut hari esok yang indah

Segera kau dekatkan diri pada Allah
Adukan semua masalahmu kepadaNya
Berdoalah padaNya jangan putus asa dengan rahmatNya
Hanya Allah yang dapat menolongmu

Innallaha ma'ana 
Janganlah kau takut
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa
Innallaha ma'ana
Janganlah bersedih
Tersenyumlah dan sambut hari esok yang indah

Innallaha ma'ana 
Janganlah kau takut
Berlindunglah kepada Allah Yang Kuasa
Innallaha ma'ana
Janganlah bersedih
Tersenyumlah dan sambut hari esok yang indah

 
 
 
Nota kaki: Lagu Dunia Sementara Akhirat Selamanya dan Ajal Tak Menunggu Taubatmu pun menarik untuk direnung liriknya... 

17 comments:

  1. lirik yg indah menyentuh kalbu...

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hahahha saya pun baru2 gak tahu.. yang lagi terkejut tu bila tahu dorang kumpulan MATTA.. hahahha

      Delete
  3. Menusuk jiwa gak lirik nya tuh..

    ReplyDelete
  4. Sy pun bqru tahu ni pasal kump matta dh nyanyilan lagu dakwah.biasa tgok tv kt opis je.klu kt ruman pepagi mana sempat byk kerja menanti.hehe

    ReplyDelete
  5. Kejap tadi pun ada dalam WHI, lagu menyentuh jiwa...

    ReplyDelete
  6. Ooooo...diorang dah berhijrah ke akak tak tau pon....dulu lagu ketahuan tu populer gak kan...bagos la dendang lagu keislaman camni moga bertambah sukses

    ReplyDelete
  7. Baguslah ......ramai artis yg dah berhijrah sekarang ni kan NK....
    Seindah mana pun lirik, kalau hati belum diketuk tak akan datang keinsafan tu NK....

    ReplyDelete
  8. La takhaf wa la tahzan...
    Innallaha ma'ana...

    If x silap ada dalam Quran... tapi x ingat ayat mana....

    Jangan takut jangan sedih...
    Allah bersama mu...

    Insya Allah

    ReplyDelete
  9. Suka lirik lagi nih. Tapi tak bley tengok plak video tu.

    ReplyDelete
  10. Saya pun hanya tau nama kumpulan Matta tu tapi tak tahu pulak sekarang dah bertukar jadi Medina. Baguslah kalau mereka berubah ke arah kebaikan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...