Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Thursday, January 30, 2014

Alisya Si Ulat Buku... :)

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Anak solehah saya si Alisya ni, sangat la suka baca buku... Sejak usianya 3 tahun lagi, dia dah menunjukkan minat dengan buku, walaupun dia masih belum mahir membaca... 

Biasanya, sayalah yang akan bacakan buku-buku yang dibeli tu kepadanya... Kadang-kadang Faris akan tumpang sekaki dengar saya baca stories pada Alisya...

Sebahagian buku milik Alisya...
Tak cukup dengan buku-buku miliknya... buku saya pun nak dibaca...! Biasanya saya akan bawa sebuah buku, novel atau magazine di dalam handbag, ada juga yang saya tinggalkan di dalam kereta...  

So, bila ada masa senggang (tunggu makanan di kedai makan ke... tunggu anak-anak habis sekolah ke... tunggu giliran di pejabat pos ke... ketika jalan sesak atau bila-bila la...) boleh la baca buku... tak la membazir masakan? ^_^

Alisya ni jenis yang tak kira masa nak baca buku... Bila dia rasa nak baca/dengar, dia akan ambil dan paksa saya baca... Beberapa hari lepas saya dapat rekod video Alisya "sedang membaca" buku di dalam kereta ketika menunggu abangnya habis sekolah. Macam ni lah cara dia baca buku... kalau saya tak berapa rajin nak layan... :p

video

 
Inilah buku saya yang Alisya 'baca' tu... ^_^


Alahai Alisya... Moga menjadi anak yang taat pada Allah, pada mama dan abah dan menjadi anak yang solehah... Moga kamu jadi anak yang tekun, rajin dan berjaya di dunia dan akhirat... Insya Allah... Amin...

* * * 

Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


13 comments:

  1. sangat bagus ada sifat rajin membaca sejak dari kecil lagi, semoga alisya mengekalkan amalan rajin membaca sampai bila2 :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah.. mana tak tumpah kuah kalau tak ke nasi kan.. dah akak pun ulat buku, anak pun mesti akan terikut kan.. kita ni contoh anak2 kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha betul la tu ina... sebab dia selalu tgk akak baca buku la dia pun nak baca... ^_^

      Delete
  3. minat membaca dapat memupuk segala bagai ilmu di dada..semoga adik Alisya teruskan minat membaca hingga berjaya..:)

    ReplyDelete
  4. aaamin . minat semulajadi ni sgt bagus . ibu hanya perlu tambah dorongan dan menyokongnya ...

    ReplyDelete
  5. Salam singgah...balas kunjungan dan follow disini :D

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah...bagus..smoga adik alisya teruskn minat ya hgga dewasa dn bjaya..kadang2 ank2 dari kecik dh nampak apa yg dimnati nya....kan..:)

    ReplyDelete
  7. amin!semoga alisya teruskan minat membaca smpai besar..dan semoga sentiasa menjadi anak yg taat pada Allah dan juga ibubapa dia... :D

    ReplyDelete
  8. amin! semua ibubapa ingin anak begitu kan
    tak apa, galakkan aje
    moga dia berjaya di dunia dan akhirat =)

    ReplyDelete
  9. akak, saya dh dpt buku ammar tu td.. :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...