Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, January 22, 2014

Wordless Wednesday #45

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,


Entah sabun apa yang tak serasi dengan saya sekarang ni... Tangan kanan saya menjadi semakin kering dan 'merekah' (luka) sendiri, lebih-lebih lagi ibu jari dan jari telunjuk. 

Semalam dan hari ni saya tak masak pun... Nak buat kerja-kerja rumah pun terbatas. Sakit sangat, lebih-lebih lagi ibu jari saya tu... Nak buat pakai tangan kiri... kekok pula jadinya... Mana yang saya dapat buat saya buat... (Kesian anak-anak bawa bekal roti krim Gardenia je ke sekolah...)

Semalam encik hubby cakap mungkin Dynamo (white) tu tak sesuai dengan saya... Mungkin juga la kot... sebab saya baru je beli Dynamo tu untuk rendam baju sekolah Faris...

Buat masa sekarang ni, saya memang elakkan penggunaan sabun dan lebih kerap sapu lotion... Moga segeralah sembuh jari jemari saya ni... 


Nota kaki: Bila saya tunjuk pada Alisya luka di ibu jari kanan saya, Alisya cakap, "Kesian mama... Mama tak payah masak la... tak payah vacuum... Tunggu tangan mama sihat...!!" Alahai... baiknya kamu sayang... Terharu mama tau!

* * *
Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


11 comments:

  1. Sapukan minyak Habautus Sauda, InsyAllah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks abg Abil.. nanti saya cari minyak tu... yg saya ada jenis softgel je...

      Delete
  2. SA langsung x boleh dgn sabun fab...jenis yg serbuk tu tau..yg lain ok....x pe la skjp je tu....insyaallah nanti ok

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah betul la... saya pun Fab serbuk tak boleh... huhu

      Delete
  3. Auch, tgk gambar pun dah rasa sakit…
    Semoga cepat baik… baiknya laa anak dara NK….

    ReplyDelete
  4. Sama la dengan jari saya madam! alergy sabun. cap jari tinggal separuh je ni..
    Saya guna satu jenis oitment ni okay.. :)

    ReplyDelete
  5. aduh...ada kandungan sabun tu yg tk sesuai dgn kulit kot...smpai jd gitu kan..cuba sapu dgn minyak gamat...harap cepat smbuh luka tuu.

    ReplyDelete
  6. hai nora..
    saya pon penah kena macam tu..then sy sapu minyak baby gohnson's setiap kali selepas melakukan keje yg mengunakan air sabun..pedihkan nora ?
    sapu sekerap mungkin minyak..agar jari tak kering..kalau kering dia akak pecah sendirinya kan ? pedih pulak tu...

    ReplyDelete
  7. aduhai..mmg pedih la mcm tu..ssh nk wat keja..harap cepat sembuh jari akak tu..

    ReplyDelete
  8. cuba elakkan dulu sabun tulah
    kalau saya sabun basuh pinggan
    habis tangan, terpaksa cari yang tak chemical

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...