Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Wednesday, September 12, 2012

Alisya Mengamuk!!

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Semalam saya ambil bantal busuk Alisya nak masukkan dalam mesin basuh ketika dia masih lagi nyenyak tidur... Tak sampai 5 minit saya ambil bantalnya dia dah terjaga dan meraung marahkan saya... 

"Nak bantal... nak bantal..." Alisya terus meraung. Kemudian saya dukung dan berikan bantalnya dan terus menuju ke mesin basuh...

"Ok letak bantal... Bantal Alisya busuk la..." kata saya...

"Tak oleh..." sambil pegang kuat bantalnya. Saya terus juga pujuk... Saya ambil sarung bantal abangnya dan katakan bantal abangnya juga busuk... Lalu masukkan sarung bantal abangnya dalam mesin...

Alisya tengok je sarung bantal abangnya yang dah pun basah dalam mesin basuh... Dia tengok bantalnya dan cium beberapa kali sebelum dicampakkan dalam mesin tadi... (wah, berhasil juga taktik saya... hahahha)

Setelah 45 minit... bila mesin dah siap... Alisya berlari nak dapatkan bantalnya... Mungkin dia fikir, bila dah siap boleh pakai terus bantal tu... bila saya masukkan dalam bakul dan angkat keluar rumah, Alisya menangis lagi... 



"Jangan buang mama..." sambil jerit-jerit... Dia ingat saya nak buang bantalnya.

"Bukan nak buang... nak sidai... basah ni kan... kena sidai dulu... dah kering baru boleh pakai..." Alisya terus menjerit... Saya bagi hanger dan sepitkan bantal busuknya... Kemudian saya suruh dia sidai di tempat panas...


Bila dah sidai bantal tu dia tak nak masuk rumah... Merajuk la tu konon... Saya biarkan je... Tak lama lepas tu dia masuk rumah... saya mandikan dan buatkan susu.... tapi dia tak nak minum susu tu... (sebab bantal tak de la tu... selalu dia akan minum susu sambil gentel bantal busuk dia tu... hahaha... sama je macam saya masa kecil-kecil dulu...

Disebabkan bantal tak de Alisya tak boleh tidur... Susu pun tak berapa nak minum... Sekejap-sekejap dia akan intai bantal busuknya dari tingkap... Kesian pula saya tengok dia... Agak-agak pukul 3 pm saya ambil bantal tu... bagi pada Alisya... dia peluk bagai nak rak bantal tu... sambil cakap... 

"Em wangi mama!" terus dia minta susu... then baru la terlelap... Hai la anak... Sabar je la... 


15 comments:

  1. Dah tak boleh panggil bantal busuk dah, kena panggil bantal wangi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha kejap je wanginya tu... seminggu dua nanti busuk la balik... haha

      Delete
  2. hahaha.. comelnye.. jangan buang.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe tu la pasal... takut sangat dia...

      Delete
  3. hehe..comel la kerenah anak madam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh nurez amani... kadang2 penat juga melayan karenah mereka... tapi seronok! hari2 belajar... hehe

      Delete
  4. biasa la budak2 bella pun sama dulu2,,skang da xde da hanya ad selimut busuk je hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah ok la tuh... kalau tak de sure tak boleh tidur... hahah

      Delete
  5. selalunya anak2 yang berkepit dengan bantal busuk ni mmg agak ssah nak basuhkan... dah jadi bantal wangi ^_^

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. tu la... mmg susah nak basuhkan bantal tu... saya tak nak la sampai bantal tu kepam... kan bawa merata... hehehe

      Delete
  7. jahatnya mama dia .. hehe~
    bantal busuk until sekarang sy punya masih ada .. haha~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala... jahat ke? bkn jahat... nanti bantal busuk kepam... huhu dah la bawa ke hulu ke hilir... malu la kalau org tgk... huhuhu

      Delete
  8. Sib baik bantal busuk tu jenis yg boleh basuh! K.ani boleh bygkn cm mn bucuknya bntl tu...... :)))))

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...