Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Tuesday, September 18, 2012

Tercekik?!

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Adam Faris...
"Mama, Ayies tercekik..." adu Faris pada saya, sambil memegang kedua tangannya.

"Tercekik?! Faris makan apa?! tanya saya terkejut (cemas la juga, takut dia mengutip benda-benda di lantai...)

"Ayies tak makan pun... tapi tangan Ayies TERCEKIK... pala (kepala) pun TERCEKIK. Tengok ni perut pun TERCEKIK," katanya sambil tunjuk perutnya yang comel pada saya.

"Apa yang tercekik ni? Mama tak faham la... Buka mulut mama tengok..." Faris buka mulut luas-luas... tak de apa pula...

"Kat mana sakitnya?!" tanya saya bila tengok mulutnya tak de apa-apa.



"Bukan sakit la mama... Ayies TERCEKIK je... Ni semua TERCEKIK. Ayies nak mandi," katanya sambil suruh saya pegang badannya.

"La... ni bukan TERCEKIK... ni MELEKIT!" jawab saya lepas dah rasa tangan dan badannya yang melekit. Faris tersengih-sengih bila saya betulkan perkataan yang dia salah tu...

"Tu la Ayies cakap... Jom mandi!" ajaknya sambil menyebut-nyebut perkataan MELEKIT diselang-seli dengan gelak besar... 

Faris memang macam tu... kalau saya ajar kosa kata baru dia akan sebut perkataan tu berulang-ulang sambil tergelak-gelak... Mungkin dia rasa kelakar bila sebut perkataan baru... :p Sabar je la... Buat terkejut je... Ingat tercekik apa tadi...! Adeh... 

12 comments:

  1. la buat suspen je tadi...tapi memang kiut..hehe

    ReplyDelete
  2. Oh.....br bljr perkataan baru.....hihihi.....teringt pulak ms my girls kecik2 dulu bila bc entry ni! Klakarlh ayies ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kelakar Faris ni bila belajar perkataan baru... hihihi

      Delete
  3. haha..ingatkan tercekit makanan..rupanya melekit..haha

    ReplyDelete
  4. p/s : dya dapat celak tu dari lya..mungkin sis blh tnya lya..ni link blog lya http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ooo ok... nanti akak tanya lya... tq dear :D

      Delete
  5. hihiii melekit upenye... ingat tercekik apalh td :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan?! buat tekejut org je Faris ni... sabar je la...

      Delete
  6. melekit rupanya..sekali salah daa...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...