Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Tuesday, January 29, 2013

Minum Petang Kami...

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Dalam malas-malas nak masak... sempat juga saya "menjala" lagi... Tah kenapa tekak rasa nak makan roti jala... makanya ke dapur dan "menjala", walaupun encik hubby kata tak perlu masak sebab nak bawa saya dan AF jalan-jalan.


Bila dah makan roti jala kenyang la pula... So, belikan makanan untuk AF je... (sebab mereka excited nak berjalan dan Faris pun dah cakap dia tak nak makan sebab nak makan kat luar...) Oh ya... Sesiapa yang nak tahu resipi roti jala boleh klik di sini... 

***Terasa nak makan kuih badak berendam... bila la agaknya saya boleh buat...?! haih...!!



30 comments:

  1. Rasa nak cari roti jala di kantin pulak pagi ini. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakcik.. kalau senang cari tak pe... kat melaka ni susah sikit nak cari.. kalau ada pun kena keluar jauh... huhhu

      Delete
  2. Kakak tengok roti jala Nora rasa macam nak makan aje. Kakak sekeluarga suka roti jala. Kadang malas nak menjala kakak buat macam lempeng tipis-tipis makan dgn kuah kari sedap kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ah kan?! alang2 baik buat macam lempeng tu.. hahaha saya pun sebenarnya tak la rajin nak menjala... hahaha

      Delete
  3. tak pernah buat sendiri tau.. kalau nak makan mesti beli.. sebab takda acuan nak menjala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. acuan roti jala tu RM1 je :P tapi dah ada pun tak rajin gak nak menjala selalu... hahaha

      Delete
  4. Tak pandai sebab tak pernah cuba kerana mengidap penyakit "M" tahap kronik... hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah sekali sekala kena rajin2... hehehe

      Delete
  5. nyum..nyum..dah lama x makan rotijala...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau senang cari, akak beli je... tapi sini susah nak cari.. terpaksa la buat... huhu

      Delete
  6. sedapnya kak, sy nak wat gak baru ni.. tp bari tingat, acuan dia dah rosak.. hihii

    ReplyDelete
  7. ohhh tidakk..sedap nya roti jala.. selalu beli je kt pasar tani...hehe:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat melaka ni susah cari... kalau ada pun kena keluar ke bandar... so kena la buat sendiri.. huhuhu

      Delete
  8. seriously sekali pun sy tak pernah buat roti jala.selalu makan kt kedai je.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? saya dulu pun beli je... ni pun baru 2 kali buat...

      Delete
  9. Saya tak berapa suka makan roti jala..hehe..pandai akak buat roti jala ye. Saya pun tak tahu kenapa tak suka, padahal makan pun baru sekali seumur hidup..hehe.

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. hahaha kan dah kata jgn blogwalking time lapar... hahaha

      Delete
  11. roti jala suka makan dengan kuah durian ... ehm baru best...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah try lagi dengan kuah durian tu.. nanti akak cari... sebab intanberlian pun ckap sedap makan dengan kuah durian tu... (ish.. mana nak cari ni? huhu)

      Delete
  12. roti jala ngan roti john time bulan posa konpem beli :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. eh sir sama la... akak time bulan posa pun suka beli roti john.. heheh

      Delete
  13. Sedapnya. Kak..saya pon teringin nak mkn kuih badak berendam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak fiza... ish... mana la nak cari kuih badak berendam ni...?!

      Delete
  14. xpndi wt. pndi mkn jer. acuan pn xde....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...