Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Thursday, February 06, 2014

Boleh Tahan Juga Bila Alisya Membebel...

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Alhamdulillah untuk seminggu yang lepas dan minggu ni, Adam Faris dah tak menangis lagi bila sekolah pagi... Saya pun dah tak hantar dia ke sekolah waktu pagi tu, encik hubby je hantar (sebelum ni saya dan Alisya kena ikut Faris sampai masuk dalam kelas...) 

Masalah sekolah pagi dah pun selesai... Cuma masalah di sekolah agama masih belum settle... Punyalah susah nak suruh dia masuk dalam kelas agama tu... Saya sampai kadang-kadang kena tolak dia masuk dalam kelas... Alisya pun dah naik "menyampah" dengan perangai abangnya yang tak nak masuk kelas... 

Bukan apa, cuba bayangkan sampai-sampai depan kelas, kawan-kawan dalam kelas tu semua dok panggil "Adam Faris meh la masuk...", "Adam, meh duduk sebelah kita...", "Adam, hari ni sekolah sekejap je... 4.30-6.15." (ni sebab hari Rabu... hari Isnin & Selasa jam 2.30-6.15 petang). Tapi Faris buat keras je depan pintu kelas... Tak peduli pun kat kawan-kawan dia...

Sampailah Alisya membebel, "Pegi masuk Adam Faris... kawan-kawan dah panggil dah!! Kejap je kan sekolah?! Kenapa tak nak masuk?! Takut apa?! Tengok orang semua, tak sedih pun pegi sekolah... Orang semua gembira... kan mama" Bla... bla... bla... bla... sambil berdecit-decit... dan beberapa kali sebut "haih!!"

Wah boleh tahan juga bila si kecik ni membebel... Kalau dia tengah marah... memang dia akan panggil nama je abang dia tu... Nasib badan la Adam Faris kena bebel dengan budak kecik ni... 

Tapi betul la, dah bulan kedua... masih lagi saya kena hantar sampai depan pintu kelas sekolah agama tu... Parents lain semua hantar anak depan pagar sekolah je... Adeh sabar je la...

* * *

Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


15 comments:

  1. wah boleh tahan alisya mengomel ek kak? comel jer...he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha tu la pasal... jgn cakap ikut akak lak tau... hahahhahaha

      Delete
  2. amboi alisya..bukan main bebelkan abang dia...hehehe...cute je ..

    adam masih x berani n takut yer...x per...nora kena bersabar lagi la jawabnya...insyaAllah...akan tiba masa dia akan berani n x takut dah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la noe... tak tau la kenapa dia takut nak masuk kelas... marah2 juga... tapi setiap hari mmg terfikir... kenapa dia takut... huhuh

      Delete
  3. Alisya alisya kemain lg dia bebelkan abg yer... Xpe hero mmg tkt dulu.. Hrp amir nnt jgn meragamlah sklh risau jgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la pasal masya... sabar je la... huhhu

      Delete
  4. alahai comel nyer si alisya membebel
    berapa umur dia ni kak
    teringat dekat aisy pula yang lebih kurang sama aje

    sebab diorang ni perempuan kot
    tu yang boleh tahan membebel =)

    ReplyDelete
  5. hihihi, tahan telinga aje la abang dengan si adik membebel… ikut perangai sapa la agaknya alisya tu….
    Agaknya dia pun bengang dengan perangai si abang… bukan main petah lagi dia bercakap :)

    ReplyDelete
  6. ayat alisya tu,cam skrip mama dia jgk je.hahaha

    ReplyDelete
  7. Comelnya bila si adik membebelkan si abang. Ni mesti si adik tiru gaya emak atau ayah bila membebelkan abang. Itu yang panggil nama penuh :) Anak sulung saya masa kat kindie aje yang pantang nampak Mommy. Mommy hantar aje sendulah dia. Kalau dengan Daddy tak pandai pulak bersendu-sedan nih.

    ReplyDelete
  8. hahaha..comel alisya!si abg masih malu2 kot nk masuk skolah sorg2..hehe

    ReplyDelete
  9. alahai adam faris,kang dah kena bebel dengan adik..manja sikit kot si adam ni..anak2 mmg macam2 ragam..janji dia nak ke sekolah dah syukur

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...