Nuffnang Ads

Bookcafe

Agoda Ads

Tuesday, May 13, 2014

"Mama, Nak Cili Putih..."

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Hari ni encik hubby kerja... Maka saya pun masak la lewat sikit... (sebab pagi tu kami breakfast di luar...) Lepas Zohor, Alisya dan Faris dah lena tidur... Ke dapur la saya jawabnya... Masaklah apa je yang ada dalam freezer... Tinggal nuget dan sosej untuk AF... Ada ayam berbaki, maka sambal ayam je la gamaknya dengan masak lemak kobis.

Elok je saya siap masak, Alisya dah jaga... Kemudian terus ke dapur dan cakap macam ni:

Alisya: Mama, nak cili putih...

Saya: Hah?! Cili putih? Apa tu?

Alisya: Cili putih la... Alisya nak... (apa pula la cili putih tu...?! Saya siap terdetik dalam hati, Alisya ni mamai ni... tiba-tiba pula minta cili putih... Ada ke cili putih?! Puas saya fikir...)

Saya tak respon pun sambil terus lap dapur basuh pinggan... Tak lama lepas tu, Alisya datang lagi.

Alisya: Mama, ambil la cili putih...

Saya: Cili putih tu apa sayang?!

Alisya: Yang macam mama letak dalam bekal Alisya yang pergi sekolah tu... (terus saya fikir... apa la agakya yang saya letak dalam bekal dia ke sekolah...) Alisya nak makan sosej...(oh rupanya dia dah buka tudung saji dan nampak nuget dan sosej yang saya masak)

Saya: Ooo yang tu... Itu nama dia MA.YO.NIS la sayang... bukan cili putih... kalau cili pedas... mayonis pedas tak?

Alisya geleng kepala. (ok dia baru bangun tidur, malas nak layan mamanya borak... :p)

* * *

Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


18 comments:

  1. ha3 mujur la bole tangkap apa itu cili putih... kot x jenuh gak bler anak ulang kali nak cili putih...

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu la pasal lia... confuse kejap... hahaha

      Delete
  2. hhihiiii....
    nureen pon x dpt tangkap td..
    bijak3x

    ReplyDelete
  3. hehe menarik juga sebenarnya nama cili putih ni :D

    ReplyDelete
  4. agak nya mama letak mayo atas sosej ..sebab tu bentuk macam cili kot yer...
    alisya..alisya...comel jer..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha anak2 ni imaginasinya lain macam kan bunda?! :D

      Delete
  5. hihi.ingt apa la tadi.cik mayo ghopenya ye

    ReplyDelete
  6. hahahaha...x terfikir pun mayonis...

    ReplyDelete
  7. Satu nama yang kreatif... CILI PUTIH... ^_^

    Pada mulanya, saya pun terfikir-fikir, apa tu CILI PUTIH...

    ReplyDelete
  8. Cili putih pon cili putih lah....hehehehe...

    ReplyDelete
  9. lerr...niesa pun tertanya2 apa la cili putih..hahaha..mayonis rupanya...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...