Nuffnang Ads

Agoda Ads

Saturday, May 10, 2014

"Bunga" Hari Ibu...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Jumaat lepas Alisya balik sekolah hadiahkan saya “bunga” ni sempena Hari Ibu... Masa nak beri pada saya, Alisya malu-malu... Tapi bila dah masuk kereta, Alisya beritahu saya yang dia "warnakan bunga" tu...

Alisya: Alisya buat sendiri mama... color color yang ni... (sambil tunjuk "bunga" tu)

Saya: Wah, pandainya Alisya... Kenapa Alisya bagi mama "bunga" ni?

Alisya: Sebab... Happy Birthday mama la...

Saya: Eh, birthday mama dah lepas dah... kan hari tu dah beli kek...

Alisya: Eh bukan... yang... yang... yang... apa mama? Tadi cikgu cakap...

Saya: Hari Ibu... 

Alisya: Ha... Selamat Hari Ibu, mama... (sambil kiss kiss pipi saya...)

Alisya memang belum pandai nak warna tak keluar dari garisan... dia akan warna je macam mana yang dia suka.. (^_^) Nanti saya tunjuk gambar-gambar yang Alisya warna...

- - -

Tadi saya ke Super Cowboy dan Mydin beli barang-barang untuk dimasukkan dalam gift bag sempena hari lahir Alisya esok... Nak bagi kawan-kawan sekolah Alisya Isnin nanti... 

Masa di Mydin Alisya berhenti di rak kasut kemudian dia ambil satu kasut dan suruh saya cuba... 

Alisya: Nah mama, cuba mama pakai... Alisya nak beli untuk mama.

Saya: Hah, Alisya nak belikan untuk mama? Kenapa?

Alisya: Ha ah, Alisya nak beli... Alisya kan ada duit lagi... Alisya bayar... 

Saya: Ye la, tapi kenapa nak belikan mama kasut?

Alisya: Sebab... Selamat Hari Ibu mama la...

Saya: Alololo comelnya dia... Mama cuba pakai ya... tengok muat ke tak... (sambil masukkan kaki dalam kasut tu... sebenarnya memang tak muat pun kasut tu sebab bukan saiz kaki saya... tapi nak appreciate apa yang dia cuba buat, saya try la... ) Ala... tak muat la sayang... 

Alisya: Tak pe, tak pe kita cari lain mama....

Alahai terharu tau...!! Kita sibuk-sibuk nak cari hadiah untuk birthday dia, dia pula yang beria nak beli hadiah untuk kita... ( ˘ ³˘)❤

Eh Alisya memang ada duit tau! Ada beg duit lagi! Beg duit ni saya belikan untuknya masa di Pesta Buku Antarabangsa hari tu... (^_^) Mesti dia fikir dengan RM12 tu dia boleh beli macam-macam untuk sayakan...?! Sweet...



Nota kaki: Terus terfikir, masa saya umur 4 tahun... Saya pernah tak terfikir nak beli hadiah untuk mak saya ketika tu...?! Betul.. kadang-kadang, perbuatan anak-anak buat saya terfikir... Adakah saya pernah membuat mak saya tersentuh/gembira/terharu dengan perbuatan dan percakapan saya... Moga ada hari-hari yang saya telah menggembirakan arwah mak saya... Harap-harap begitulah...

* * *

Berminat untuk menjana pendapatan dengan Tupperware Brands? 
Hubungi/SMS/Whatsapp Nora 0193441384 atau Kamarul 0126526556.


12 comments:

  1. saya pun terfikir juga , adakah saya pernah membuat ibu sya benar2 gembira ... saya hanya mampu lakukan yg terbaik .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika masih ada ibu... maka peluang untuk berbakti itu besar... :D

      Delete
  2. masa sekolah dulu rajin bagi kad dekat mak..selamat hari ibu ye

    ReplyDelete
  3. alahai....nk beli hadiah tuk mama yer....comel jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu la pasal.. kemain ingat RM12 tu banyak.. heeheh

      Delete
  4. sweet dan terharu kan bila anak2 dah pandai nak appreciate kita... mmg perasaan tu kadang sukar digambarkan.. pandai Alisya ni:)

    ReplyDelete
  5. sweetnya alisya, pandai ye
    empat tahun akak mungkin belum ingat lagi
    biasanya memori kuat sikit bila berusia 6 tahun ke atas =)

    ReplyDelete
  6. Takpw... nati Alisya besar baca semula entry mama ni.. boleh tahu peristiwa ni.

    ReplyDelete
  7. So sweet. Bebudak skang memang advance.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...