Nuffnang Ads

Agoda Ads

Thursday, March 07, 2013

AF Dalam Mingguan Wanita

Bismillahirahmannirrahim
Assalamualaikum & salam ziarah,

Kelakar pula rasanya bila menyelak helaian muka surat majalah Mingguan Wanita ternampak muka anak sendiri. Bukanlah cerita penting pun... hanyalah cerita tentang pengalaman saya melahirkan Adam Faris dan Alisya Farha dalam ruangan Pengalaman Bersalin.

Asalnya seorang rakan sekelas dulu (Nisa, sekarang bertugas sebagai wartawan di majalah Mingguan Wanita) yang meminta saya menulis tentang pengalaman bersalin saya. Pada mulanya saya refuse untuk menulisnya dengan alasan, dah tiga tahun... dah ingat-ingat lupa... Tapi bila dipujuk dan memikirkan dia sahabat saya... maka saya tulislah... Kekok juga nak menulis, sebab sekarang ni penulisan saya lebih berbentuk santai dalam blog... (Oh ya... mamanya ni pun pernah keluar magazine Karangkraf ni dulu-dulu... ;p

Masa jemput Faris balik dari Tadika, saya tunjukkan muka surat yang ada mukanya tu... Terus dia tersenyum lebar... Yang kelakar tu soalannya yang ni:

Faris: Mama, siapa yang ambil gambar hensem Adam Faris ni... Ni letak dalam buku...? (sambil tunjuk muka dia dalam majalah tu...

Alisya: Mana... mana...? (padahal Alisya dah tengok dulu majalah tu...)

Faris: Adik tak hensem... Adam Faris yang hensem dulu... (maksudnya dia je yang comel... Alisya tak...) Mama, cepat telefon abah... Adam Faris nak cakap abah ni... masuk buku ni... (merujuk kepada majalah tu...)

Bila saya dailkan nombor phone abahnya... beria Faris cerita tentang mukanya dalam majalah. Kelakar betul... Bila sampai rumah pula, terus dia minta saya baca isi kandungan mukasurat tu... Tak sangka sampai macam tu Faris excited. Haih, macam artis pulak!

Kalau nak baca tentang pengalaman saya melahirkan AF, bolehlah dapatkan majalah Mingguan Wanita: 8 - 14 Mac 2013. Cover magazine Raja Ema & Nelydia dipasaran. 

*Artikel asal (versi saya) telah diolah semula sepenuhnya oleh wartawan... (^_^)*
 

29 comments:

  1. Wah..tahniah..hehe..suka Faris. Dua2 comel..Alisya pun cantik..bertudung lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg suka sangat dia... berkepit je dgn magazine tu, tak sabar nak tunjuk kat abah dia...

      Delete
  2. assalamualaikum ... boleh lah frame artikel tuh wat kenangan ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa'alaikumsalam... tu la... Faris suruh lekat kat dinding bilik... haih!

      Delete
  3. Wah..msuk mjlh dia..hihi..xbli lg mjlh wnita bln ni..biasa stiap bln bli..nnti nk bli:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahai... tolong kawan... kalau ikut hati malas... huhhu

      Delete
  4. tahniah..bertahun gak tak beli mingguan wanita tetapi kerana faris, aunty p cari ya...

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. alahai... bkn org kenal pun azi :p tak de maknanya glamor :p

      Delete
  6. Wah faris glamer gitu....hihi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak de maknanya... faris glamor dalam blog ni je.. haha

      Delete
  7. lama tak beli majalah ni... hihihihi.... beruahnya ada kawan wartawan, kongsi² pengalaman oklah kan... glamour faris

    ReplyDelete
  8. wahhh kecik2 dah jadi model majalah. hehehe

    ReplyDelete
  9. edisi bila ea? tak perasan pun huhu..me even still belia remaja benda2 mcm ni mmg seronok bc..ehehe.. utk masa depan..ahaks..

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru punya nana... cover depan macam yg kat atas tu :p
      betul tu.. persiapan awal...

      Delete
  10. tomeinya dua2 tu...glemer nora..nk kena cari majalah wanita ni...dh bertahun2 tak beli.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah... bukan cerita apa pun... takat pengalaman bersalin apa la sangat... :p

      Delete
  11. hehehe, kelakarlah faris ni... glamor FA dapat masuk magazine :)

    ReplyDelete
  12. pemeas la adam faris..mamanya pun pemes gak..keluar majalah lg..hehe

    ReplyDelete
  13. bestnya dapat masuk majalah....=D

    ReplyDelete
  14. Bertuah anak2 Nora ye, dapat Mamanya berkongsi pengalaman. Insya Allah nanti nak cari lah siri yg ni, saya ni dah lama tak beli MW ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawan sekelas dulu MF... dulu saya pun buat praktikal n freelance as journalist kat karangkraf... :D

      Delete
  15. ohhh...glemer jugak mamanya ni..
    Seonoklah NK, boleh mengembangkan bakat sekali disamping glemer!hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...