Nuffnang Ads

Agoda Ads

Thursday, March 14, 2013

Serupa Tapi Tak Sama...

Bismillahirrahmannirrahim
Assalamualaikum dan salam ziarah,

Semalam saya ke Mydin MITC, tengah sibuk saya beli barang-barang dapur... Tiba-tiba Encik hubby kata... "Kat sana tu ada orang pakai tudung sama macam Mama... Baik jalan jauh-jauh..."

"Iye ke?!" Dalam hati macam... Ooo  tak pe la... Sama tudung je...


Sekali Encik hubby tunjuk orang yang pakai tudung sama tu.... Bila saya intai dari rak-rak barang tu... Saya nampak bukan takat tudung (dari jenama sama), warna baju (biru gelap) dan seluar (putih) pun sama... Memang sebiji! 

Sambil gelak-gelak tu saya cakap pada Encik hubby, "Jom, Abah ambil gambar Mama dengan dia..."

Teringin juga nak menyapa dan ambil gambar, tapi takut dia malu pula... Saya rasa dia pun nampak saya...  sebab saya ternampak dia menyorok belakang rak bila nampak saya... :p
 
Yang kelakar tu Encik hubby cakap Alisya pergi dekat orang tu sebab dia ingatkan Mama dia... Kesian Alisya...


Nota kaki: Kalau dapat ambil gambar bersama kan best! (^_^) Rasanya kalau anda dalam situasi yang sama macam mana? Saya sebenarnya excited, tapi malu juga... :P




26 comments:

  1. salam...
    kalau sama pompuan tak lah malu sangat tapi i lagi haru...
    dress yang i beli, kainnya sama dgn kemeja mat bangla..uwaaaa...masa tu tengah tunggu bas kat asia jaya PJ..dah tu naik sama bas pulak..ha ha ha...

    ReplyDelete
  2. hehe..kalau saya pun malu-malu kucing. Kalau pakai baju kurung je mesti jumpa ramai je pattern baju yang sama. Alahai comel je Alisya..kesian dia. ^___^

    ReplyDelete
  3. aha..kalau sy, larik menyorok

    ReplyDelete
  4. hihihihii.. kelakar la kak :)
    zaza pon penah sama kasut tpi lain pattern je.. rupanya2 kwn lama xsangka pulak..hahahaha

    ReplyDelete
  5. haha.. pernah la juga kes akak me kena macam situasi di atas..rasa malu nak lari ja..dalam banyak2 warna kenapa la sama design n colournya..huhu

    ReplyDelete
  6. Hihihi... sedondon... ok gak tu...

    ReplyDelete
  7. Hehehe.. boleh cuba imagine.. ok gak kan kalau amik gambar, kenangan tu. silap2 boleh buat boria.. hehehe. Kalau saya pun excited tapi malu2 kucing. Kalau orang sprting ok lah, kot2 kang dia tak mau malulah kita. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la pasal... sebab dia pun lari2.. makanya saya pun naik tingkat atas la.. hehe

      Delete
  8. Hehehe, alert juga hubby nora.. siap suruh jalan jauh jauh yg tak tahan tu....
    Kalau saya pun malu nak tegur orang, maklumla.. saya mmg pemalu... tapi kalau saya org yg baju sama tu dan nora yg tegur dulu, mesti saya layankan ajer.. buat kenangan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nur, saya pun pemalu juga... haha tapi teringin pulak rasanya nak ambil gambar hari tu...

      Delete
  9. hehe..kalau saya, saya lari dulu..segan..

    http://katahatiku-zana.blogspot.fr/

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum ... ish , nape tak snap curi ? nak gak tgk n compare ngan uda ... heheheee

    ReplyDelete
  11. hehe kelakar..klu sy secara jujurnya mmg malu..terus larik!!hahaha

    ReplyDelete
  12. Hehe sudahnya pakat menyorok di sebalik rak kikiki

    ReplyDelete
  13. sama citarasa ni... tudung beli online ke kedai biasa... hehehe... kalau sy xtegur incase secara spontan maybe. klu rancang2 selalu xjadi sbb malu...

    ReplyDelete
  14. aik, atas sampai bawah sama... sehati sejiwa ni kak.. :-)

    ReplyDelete
  15. hehehe camane boleh sama sebijik tu?

    ReplyDelete
  16. Memanglah malu... tapi Kenapa mesti malukan NK....hehe
    Apa salahnyakan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe saya macam tak kisah.. dah nak pi tegur pun.. tapi sbb saya rasa dia malu kot.. sampi nyorok belakang rak.. heheh

      Delete
  17. hehehehe...so x jadi ambil gambar la nora?

    ReplyDelete
  18. pernah juga terjumpa orang yang pakai baju sama...saya ok je...cuma Abang yang tak selesa...tapi nampak macam tersipu-sipu juga orang tu..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...